
Σχετικά με ανακοινώσεις και δημοσιεύματα, αναφορικά με απόφαση σύνθεσης πληρώματος στο Επιβατηγό-Οχηματαγωγό IONIAN STAR που είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Κατάπτυστες, άθλιες και επικίνδυνες δε μπορεί να είναι και δεν είναι αποφάσεις του υπουργείου, που σταθμίζουν συνδυαστικά και συνολικά κρίσιμα κοινωνικά αγαθά.
Η Ειδική Οργανική Σύνθεση του επιβατηγού-οχηματαγωγού IONIAN STAR δόθηκε με τα παραπάνω κριτήρια και σε συνδυαστική εφαρμογή του ΠΔ 177/1974 και του άρθρου 90 του ΝΔ 187/1973 Περί Κώδικος Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου.
Η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη είναι γνωστό ότι, παρά το γεγονός ότι αποτελεί παλλαϊκή απαίτηση των τοπικών κοινωνιών της Ιθάκης και της Κεφαλονιάς, είχε μείνει ανενεργή πάνω από δυόμιση χρόνια. Μετά από πολύμηνες προσπάθειες που ξεκίνησαν από την αρχή της θητείας μου, η γραμμή ξαναλειτούργησε τους καλοκαιρινούς μήνες και έκτοτε καταβλήθηκαν συστηματικές προσπάθειες να μη διακοπεί τους χειμερινούς μήνες, γιατί αυτό επιτάσσουν οι ανάγκες των νησιών και των νησιωτών.
Σύμφωνα με την απόλυτη εφαρμογή του ΠΔ 177/1974 ο μέγιστος αριθμός μελών πληρώματος το χειμώνα, προβλέπεται να φτάνει μέχρι τους 36 ναυτικούς. Με την απόφασή μου, και μόνο για τους χειμερινούς μήνες, ο αριθμός αυτός μειώνεται στους 28, για δρομολόγιο διάρκειας 4 περίπου ωρών, τρείς φορές την εβδομάδα.
Σε καμία περίπτωση, λοιπόν, δε μπορούν να τεθούν θέματα κινδύνου για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, του επιβατικού κοινού και των ναυτεργατών, ή θέματα εντατικοποίησης σε επικίνδυνο βαθμό της εργασίας. Οι δε πόροι και τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων ή το τι μπορεί να προκαλέσει αύξηση της ανεργίας στο χώρο της ναυτεργασίας, είναι κατεξοχήν θέματα που αξιολογούνται συνολικά και σε καμία περίπτωση δε μπορούν να γίνουν τέτοιες αξιολογήσεις με αφορμή τη δρομολόγηση ενός μόνο πλοίου.
Ας το καταλάβουν όλοι, όσοι κατηγορούν αυτό το Υπουργείο για «εφοπλιστόδουλη» πολιτική, ότι κινδυνεύουν να περάσουν στο χώρο της γραφικότητας, γιατί είναι προφανές ότι, είτε με, είτε χωρίς σκοπιμότητες, εθελοτυφλούν. Γνωρίζουν άλλωστε καλά, ότι και στη βιομηχανία μειωμένων συνθέσεων, όλων των προηγούμενων Κυβερνήσεων και Υπουργών, βάλαμε φρένο και προχωρήσαμε και προχωράμε σε αναθεωρήσεις και επαναξιολογήσεις των επιμέρους αποφάσεων αλλά και του συνολικού πλαισίου.
Τελειώνοντας, και με δεδομένο ότι το κύριο μέλημα μας είναι η γραμμή Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη να συνεχίσει τη λειτουργία της διαφυλάσσοντας, βέβαια και τα συμφέροντα των ναυτικών, αφού η συνέχισή της θα προσφέρει θέσεις εργασίας και θα δημιουργεί προϋποθέσεις για νέες θέσεις εργασίας στο μέλλον.
Καλώ όλους τους εμπλεκόμενους να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να μην επιτρέψουν σε κανένα να σκοπιμοθηρεί με επικίνδυνο τρόπο για το κοινό κοινωνικό συμφέρον
Η κριτική στο υπουργείο πάντα καλοδεχούμενη. Ο καθένας μπορεί να έχει δικαίωμα, να έχει όποια γνώμη έχει, για οτιδήποτε, αλλά όλοι γνωρίζουμε ότι όταν την εκφράζει και μάλιστα δημόσια, δεν κρίνεται μόνο το Υπουργείο και η Κυβέρνηση. Όλοι κρινόμαστε….
Έχουμε εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους και τους άνεργους ναυτικούς και στη ντόμπρα κρίση τους. Σε αυτούς απολογούμαστε!!!»
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η αξιοποίηση της απορριπτόμενης θερμότητας για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας μπαίνει σε νέα εποχή, καθώς η τεχνολογία Organic Rankine Cycle (ORC) φέρνει πλέον τη δυνατότητα…

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 24ο NAVIGATOR 2025 – The Shipping Decision Makers Forum, συγκεντρώνοντας 670 κορυφαία στελέχη της ναυτιλιακής κοινότητας από 361 εταιρείες,…

«Είναι τιμή για εμάς να είμαστε υποψήφιοι στην Κατηγορία Α του ΙΜΟ και να ζητούμε την ψήφο σας. Οι Έλληνες είμαστε άνθρωποι της θάλασσας.…

Την κοινωνική συμφωνία για την ενίσχυση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας που υπεγράφη μεταξύ της κυβέρνησης και των εθνικών κοινωνικών εταίρων για την ενίσχυση των…

Η κυβέρνηση της Τανζανίας ανακοίνωσε την έναρξη κατασκευής του νέου λιμένα Bagamoyo τον Δεκέμβριο, σηματοδοτώντας την ενεργοποίηση ενός έργου που είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα…

Ανάκαμψη καταγράφει το διά θαλάσσης εμπόριο λιπασμάτων από το χαμηλό πολλών ετών των περίπου 170 εκατ. τόνων το 2022, λόγω των ρεκόρ υψηλών τιμών…

Η αγορά διαλύσεων παρέμεινε αυτή την εβδομάδα σε υποτονικούς ρυθμούς, με περιορισμένη κινητικότητα και εμφανή επιφυλακτικότητα από πλευράς τελικών αγοραστών, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…

Οι εκτεταμένες πλημμύρες στο νότιο τμήμα της Ταϊλάνδης έχουν φέρει τα πάνω κάτω στις αλλαγές πληρωμάτων στο λιμάνι της Σονγκλά και έχουν επηρεάσει την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ