
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Η αβεβαιότητα συνεχίζει και διακατέχει την αγορά των διαλύσεων, με τις τιμές να δείχνουν ότι ενδεχομένως να παρουσιάσουν περεταίρω μείωση, ιδιαίτερα αν δεν ληφθούν τα για αρκετά μεγάλο διάστημα πολυσυζητημένα μέτρα που θα βάλουν φρένο στις εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα.
Παράλληλα η ναυλαγορά στα Containers και στα Bulkers έχει φθάσει σε τόσο χαμηλά σημεία που και αυτός είναι ένας πρόσθετος λόγος όπου μπορεί να δούμε τις τιμές των διαλύσεων να μειώνονται περισσότερο καθώς η προσφορά θα είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση.
Η Ινδία, δεν έχει καταφέρει ακόμη να μπει στην αγορά καθώς εκτός από την τεράστια δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι End Buyers να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση, δηλαδή να ανοίξουν LCs, δεν δείχνουν και τη διάθεση να αρχίσουν να δραστηριοποιούνται λόγω της αστάθειας της αγοράς και το φόβο για πτώση των τιμών, ενώ η ρουπία έπεσε στις 66 προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας καλύψει τις ανάγκες του από τις αγορές που έκανε τον τελευταίο μήνα, αρχίζει και αποσύρεται από την αγορά καθώς παράλληλα την τελευταία εβδομάδα είδε και το νόμισμα του (Taka) να υποτιμάται έναντι του δολαρίου το οποίο επηρέασε αρνητικά τις προσφερόμενες τιμές.
Το Πακιστάν, έχει αρχίσει και δείχνει σημάδια δραστηριοποίησης με τις προσφερόμενες τιμές να είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το Μπαγκλαντές και ελπίζει ότι λόγω της χαμηλής ναυλαγοράς και της αυξημένης προσφοράς θα καταφέρει να κάνει κάποια κλεισίματα τις επόμενες εβδομάδες.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 513,483 DWT περίπου, εκ των οποίων το 72% (368,777 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 1,5% (8,133 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 26,5% (136573 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτο: ΕΡΑ/ ALI HAIDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ