
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Η αβεβαιότητα συνεχίζει και διακατέχει την αγορά των διαλύσεων, με τις τιμές να δείχνουν ότι ενδεχομένως να παρουσιάσουν περεταίρω μείωση, ιδιαίτερα αν δεν ληφθούν τα για αρκετά μεγάλο διάστημα πολυσυζητημένα μέτρα που θα βάλουν φρένο στις εισαγωγές φθηνού σιδήρου από την Κίνα.
Παράλληλα η ναυλαγορά στα Containers και στα Bulkers έχει φθάσει σε τόσο χαμηλά σημεία που και αυτός είναι ένας πρόσθετος λόγος όπου μπορεί να δούμε τις τιμές των διαλύσεων να μειώνονται περισσότερο καθώς η προσφορά θα είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση.
Η Ινδία, δεν έχει καταφέρει ακόμη να μπει στην αγορά καθώς εκτός από την τεράστια δυσκολία που αντιμετωπίζουν οι End Buyers να εξασφαλίσουν χρηματοδότηση, δηλαδή να ανοίξουν LCs, δεν δείχνουν και τη διάθεση να αρχίσουν να δραστηριοποιούνται λόγω της αστάθειας της αγοράς και το φόβο για πτώση των τιμών, ενώ η ρουπία έπεσε στις 66 προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, έχοντας καλύψει τις ανάγκες του από τις αγορές που έκανε τον τελευταίο μήνα, αρχίζει και αποσύρεται από την αγορά καθώς παράλληλα την τελευταία εβδομάδα είδε και το νόμισμα του (Taka) να υποτιμάται έναντι του δολαρίου το οποίο επηρέασε αρνητικά τις προσφερόμενες τιμές.
Το Πακιστάν, έχει αρχίσει και δείχνει σημάδια δραστηριοποίησης με τις προσφερόμενες τιμές να είναι σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το Μπαγκλαντές και ελπίζει ότι λόγω της χαμηλής ναυλαγοράς και της αυξημένης προσφοράς θα καταφέρει να κάνει κάποια κλεισίματα τις επόμενες εβδομάδες.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις διαλύτριες και όχι μόνο χώρες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 513,483 DWT περίπου, εκ των οποίων το 72% (368,777 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 1,5% (8,133 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 26,5% (136573 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια.
Φωτο: ΕΡΑ/ ALI HAIDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ