
Κάτι φαίνεται να κινείται στο ζήτημα της πραγματοποίησης μία τεράστιας τουριστικής επένδυσης στο νησί της Χίου. Πιο συγκεκριμένα η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων αποφάσισε την υπαγωγή στις Διαδικασίες Στρατηγικών Επενδύσεων του νόμου Fast Track (Ν. 3894/2010) του επενδυτικού σχεδίου «Κεραμεία Ξενοδοχειακή και Τουριστική Ανώνυμη Εταιρεία». Το επενδυτικό σχέδιο είχε πολλάκις ανακοινωθεί αλλά συνεχώς συναντούσε γραφειοκρατικά εμπόδια αλλά και την πάγια άρνηση ομάδων πολιτών που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι άξιο απορίας ότι πριν από λίγους μήνες και πιο συγκεκριμένα στα μέσα Σεπτεμβρίου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης είχε επισκεφθεί την Χίο και κληθείς να υποβάλλει τις απόψεις του επί της σχεδιαζόμενης επένδυσης, είχε δηλώσει ότι είναι αντίθετος με τη διαδικασία ένταξης του έργου στο fast track. Τελικά όπως συμβαίνει άλλωστε συχνά, ο υπουργός έκανε μία ακόμα κυβίστηση και υπέγραψε την ένταξη του έργου στις διατάξεις του Ν3894/2010.
Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος και τουριστικού λιμένα στην περιοχή του παλαιού εργοστασίου των Κεραμείων της Χίου, σε έκταση επιφάνειας 115 στρεμμάτων, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα 100.000.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα οι υποδομές θα περιλαμβάνουν 280 κλίνες 5 αστέρων, κέντρου θαλασσοθεραπείας, συνεδριακού κέντρου, μουσείου και επιμορφωτικού ινστιτούτου, παλαιοντολογικού θεματικού πάρκου, μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, καθώς και όλων των υποδομών και βοηθητικών εγκαταστάσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία του τουριστικού συγκροτήματος.
Επιπρόσθετα ο όμιλος δεσμεύτηκε ότι θα αναλάβει τη θέσπιση δύο υποτροφιών σε αριστούχους ελληνικών πανεπιστημίων, την προσφορά πρακτικής άσκησης στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για νέους έως 25 ετών και τη συνεισφορά στο λειτουργικό κόστος (50.000 ετησίως για όσο χρόνο διαρκεί η επένδυση) ενός κοινωφελούς ιδρύματος του δήμου Χίου.
Φωτο: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ