
Κάτι φαίνεται να κινείται στο ζήτημα της πραγματοποίησης μία τεράστιας τουριστικής επένδυσης στο νησί της Χίου. Πιο συγκεκριμένα η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων αποφάσισε την υπαγωγή στις Διαδικασίες Στρατηγικών Επενδύσεων του νόμου Fast Track (Ν. 3894/2010) του επενδυτικού σχεδίου «Κεραμεία Ξενοδοχειακή και Τουριστική Ανώνυμη Εταιρεία». Το επενδυτικό σχέδιο είχε πολλάκις ανακοινωθεί αλλά συνεχώς συναντούσε γραφειοκρατικά εμπόδια αλλά και την πάγια άρνηση ομάδων πολιτών που πρόσκεινται στον ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι άξιο απορίας ότι πριν από λίγους μήνες και πιο συγκεκριμένα στα μέσα Σεπτεμβρίου ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης είχε επισκεφθεί την Χίο και κληθείς να υποβάλλει τις απόψεις του επί της σχεδιαζόμενης επένδυσης, είχε δηλώσει ότι είναι αντίθετος με τη διαδικασία ένταξης του έργου στο fast track. Τελικά όπως συμβαίνει άλλωστε συχνά, ο υπουργός έκανε μία ακόμα κυβίστηση και υπέγραψε την ένταξη του έργου στις διατάξεις του Ν3894/2010.
Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός πολυτελούς τουριστικού συγκροτήματος και τουριστικού λιμένα στην περιοχή του παλαιού εργοστασίου των Κεραμείων της Χίου, σε έκταση επιφάνειας 115 στρεμμάτων, ενώ το συνολικό ύψος της επένδυσης αναμένεται να φτάσει τα 100.000.000 ευρώ. Πιο συγκεκριμένα οι υποδομές θα περιλαμβάνουν 280 κλίνες 5 αστέρων, κέντρου θαλασσοθεραπείας, συνεδριακού κέντρου, μουσείου και επιμορφωτικού ινστιτούτου, παλαιοντολογικού θεματικού πάρκου, μαρίνας ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής, καθώς και όλων των υποδομών και βοηθητικών εγκαταστάσεων για την απρόσκοπτη λειτουργία του τουριστικού συγκροτήματος.
Επιπρόσθετα ο όμιλος δεσμεύτηκε ότι θα αναλάβει τη θέσπιση δύο υποτροφιών σε αριστούχους ελληνικών πανεπιστημίων, την προσφορά πρακτικής άσκησης στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για νέους έως 25 ετών και τη συνεισφορά στο λειτουργικό κόστος (50.000 ετησίως για όσο χρόνο διαρκεί η επένδυση) ενός κοινωφελούς ιδρύματος του δήμου Χίου.
Φωτο: ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ