
Του Ελευθέριου Μαδεντζόγλου
Κάτι λιγότερο από ικανοποιητικά είναι τα αποτελέσματα τρίτου τριμήνου για την Maersk Line με την εταιρεία του ομίλου Maersk να παρουσιάζει κέρδη 264 εκ $, μειωμένα κατά 61 % σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014 (685 εκ $). Η πτώση αυτή αποδίδεται στις χαμηλές τιμές των ναύλων και στη χαμηλότερη ζήτηση για μεταφορά αγαθών από την προσδοκώμενη.
Τα έσοδα από λειτουργικές δραστηριότητες ανήλθαν σε 6.018 εκ $ για το τρίτο τρίμηνο του 2015 μειωμένα επίσης κατά 14,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Παρόλα αυτά, ο όγκος μεταφερόμενου φορτίου αυξήθηκε κατά 1,1 % με 2.247.000 FFE στο τρίμηνο με μια απόδοση επενδυμένου κεφαλαίου (ROIC) για την εταιρεία 5,2 %, μειωμένη επίσης κατά 8,8 μονάδες σε σχέση με το τρίτο τρίμηνο του 2014 αντίστοιχα.
Κύρια αιτία των αποτελεσμάτων αυτών αποτελεί η πλεονάζουσα προσφορά για μεταφορικές υπηρεσίες σε συνδυασμό με το έντονο στοιχείο του ανταγωνισμού που επικρατεί στον κλάδο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Συγκεκριμένα αυτό αποδίδεται στο χαμηλής έντασης Ευρασιατικό εμπόριο, που όπως δηλώνει η εταιρεία έχει αγγίξει ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Με διαχειριζόμενο στόλο 600 περίπου πλοίων ναυλωμένων αλλά και ιδιόκτητων, ο δανέζικος κολοσσός φάνηκε να κλονίζεται από τα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου. Ο CEO της Maersk Line, Soren Skou, δήλωσε πως το αποτέλεσμα είναι κάτι λιγότερο από ικανοποιητικό για την εταιρεία, επισημαίνοντας πως στο εγγύς μέλλον θα καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να επιταχύνει τις διαδικασίες περιστολής κόστους όπως επίσης και μείωσης της πλεονάζουσας χωρητικότητας της εταιρείας.
Αναφορικά με την μελλοντική πορεία της εταιρείας, τονίζεται πως ο κλάδος μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται αδύναμος για το υπόλοιπο του έτους με ενδεχόμενη αύξηση της ζήτησης από το 2016 κατά 1-3 %.
Σχετικά με το στόλο της Maersk Line, η εταιρεία υπέγραψε συμβόλαια για εννέα νέα πλοία χωρητικότητας 14000 TEU το κάθε ένα με παράδοση το 2017, συνολικής αξίας 1,1 δις $.
Θετικό στοιχείο στην αδύναμη απόδοση της εταιρείας ωστόσο αποτελεί το γεγονός πως η εταιρεία έχει καταφέρει να μειώσει τα συνολικά της κόστη κατά 10% και το ανά μονάδα μεταφερόμενου φορτίου κόστος κατά 11% ή 287$ ανά FFE (στα 2310$).
Τέλος, φήμες θέλουν την εταιρεία να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για εξαγορά της Neptune Orient Lines, την οποία διεκδικεί και η CMA CGM.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ