
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com SA
Αντιστροφή του κλίματος είχαμε την προηγούμενη εβδομάδα καθώς η αγορά έδειξε σημάδια αγοραστικού ενδιαφέροντος, αλλά ουσιαστικά μόνο από το Μπαγκλαντές και κυρίως για πλοία μεγαλύτερου τονάζ όπως Capes και Panamax σε Dry Cargo όπως επίσης και για Panamax Containers που άρχισαν πάλι να εμφανίζονται προς πώληση. Να αναφέρουμε πως μέχρι στιγμής, 89 Capes έχουν οδηγηθεί προς διάλυση και όπως όλα δείχνουν μέχρι το τέλος του έτους ενδεχομένως ο αριθμός αυτός να φτάσει τα 100.
Η Ινδία, συνεχίζει και απέχει από την αγορά καθώς οι εγχώριες τιμές του σιδήρου για άλλη μία εβδομάδα είχαν πτωτική πορεία ενώ η ρουπία που βρίσκεται στις 65 προς το δολάριο δεν αποτελεί αγοραστικό κίνητρο. Αυτή τη στιγμή μόνο 25 διαλυτήρια από τα 150 είναι σε λειτουργία ενώ οι τράπεζες είναι εντελώς αρνητικές στο να εκδώσουν LCs.
Το Μπαγκλαντές, όπως προαναφέραμε και επισημάναμε και την προηγούμενη εβδομάδα, είναι η μόνη χώρα που έχει αρχίσει και αγοράζει πλοία μεγαλύτερου τονάζ αλλά όπως εκτιμάται δεν θα υπάρξει διάρκεια στην αγοραστική διάθεση καθώς τα top ονόματα έκαναν τις αγορές τους και οι υπόλοιποι End Buyers δεν μπορούν να ανοίξουν LCs.
Το Πακιστάν, επέδειξε σημάδια αγοραστικής διάθεσης αλλά η διαφορά των τιμών με το Μπαγκλαντές όπως επίσης και η γεωγραφική τοποθεσία, καθώς τα πλοία που έρχονται από Far East είναι πιο κοντά στο Μπαγκλαντές, δεν του επέτρεψε να προβεί σε κλεισίματα. Ενδεχομένως τις επόμενες ημέρες το Πακιστάν να αναγκαστεί αν αυξήσει τις προσφερόμενες τιμές για να μπει και πάλι στην αγορά.
Η Κίνα, συνεχίζει και κάνει αυτό που κάνει καλά, δηλαδή την επιχορήγηση των κρατικών της εταιρειών και στη συνέχεια την εξαγωγή φθηνού σιδήρου στις «διαλύτριες» χώρες..
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 827,117 DWT περίπου, εκ των οποίων το 82% (680,396 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 3% (24,164 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 15% (122,557 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 295 – $ 325 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 300 – $ 330 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 125 – $ 145 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ