
Όπως αναφέρει ο ναυτιλιακός οίκος Moore Stephens στην ετήσια έρευνα του για τα λειτουργικά έξοδα της ναυτιλίας, διαχειριστές και πλοιοκτήτες θα πρέπει να αναμένουν αυξήσεις στο κόστος των πλοίων τους εν μέσω της παγκόσμιας ύφεσης.
Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του 2015 αλλά και του 2016 οι πλοιοκτήτες θα έρθουν αντιμέτωποι με μια αύξηση λειτουργικών εξόδων της τάξεως του 2,8 και 3,1%, αντίστοιχα, ενώ οι κατηγορίες στις οποίες αναμένεται να σημειωθούν οι μεγαλύτερες αυξήσεις είναι αυτές των εξόδων των πληρωμάτων, της συντήρησης καθώς και του δεξαμενισμού. Να σημειωθεί ότι το 2014 είχε παρατηρηθεί μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 0,8%.
Βεβαίως τα έξοδα διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος του εκάστοτε πλοίου. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, η μεγαλύτερη αύξηση για το 2015 θα σημειωθεί στον υπεράκτιο (offshore) τομέα με 3,4%, ενώ για το έτος 2016 αύξηση θα σημειώσει ο τομέας των δεξαμενόπλοιων (3,4%) και η liner ναυτιλία (3.3%).
Η εκτίμηση για αύξηση των εξόδων είναι δικαιολογημένη λόγω της πιθανής αύξησης των ναύλων.
Από την άλλη βέβαια οι ναύλοι δεν αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά καθώς υπάρχει πίεση για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των ναυτιλιακών εταιρειών εν μέσω ισχυρής υπερπροσφοράς.
Να σημειωθεί ότι από το 2017 και μέχρι το 2020 αλλάζει το status quo, καθώς θα απαιτηθεί από τους πλοιοκτήτες και διαχειριστές να διαθέσουν σημαντικό κεφάλαιο για τη συμμόρφωση με τους νέους κανονισμούς, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Βallast Water Management Convention (BWMC).
Οι τρεις κύριοι παράγοντες που θα επηρεάσουν τα λειτουργικά έξοδα στους επόμενους 12 μήνες, είναι: τα έξοδα χρηματοδότης, τα έξοδα πληρωμάτων και ο ανταγωνισμός.
Κλείνοντας, ο Richard Greiner, ναυτιλιακός συνεργάτης της Moore Stephens, αναφέρει πως θα πρέπει να θυμόμαστε το παράδειγμα του 2008, όταν η διεθνής ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με λειτουργικά έξοδα αυξημένα κατά 16% – και δεν είναι λίγα τα παραδείγματα των εταιρειών που επιβίωσαν σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ