
Σε δήλωση προέβη ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας μετά τον θλιβερό αριθμό των θανάτων παράτυπων μεταναστών που προσπαθούν να διαπλεύσουν τη Μεσόγειο.
Η δήλωση του κ. Δρίτσα είναι εξής:
“Ο αξιοθαύμαστος, διαρκής αγώνας του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για διάσωση προσφύγων στη θάλασσα, τείνει δυστυχώς τον τελευταίο καιρό να εξελιχθεί σε διαρκή και αγωνιώδη επιχείρηση ανεύρεσης και περισυλλογής πνιγμένων προσφύγων. Το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και το Υπουργείο δε θέλουμε και δεν πρέπει να εθιστούμε σε τέτοια “νέα καθήκοντα”.
Ευρωπαϊκή προτεραιότητα πρέπει να παραμείνει η ασφαλής επανεγκατάσταση των προσφύγων από τις χώρες προέλευσης και διέλευσης, στις χώρες μέλη της Ε.Ε. Η ασφαλής δίοδος, οι ανθρωπιστικές θεωρήσεις εισόδου στην Ε.Ε., οι άδειες για οικογενειακή επανένωση, για σπουδές και περίθαλψη, είναι θεσμικές λύσεις, που πρέπει να μας απασχολήσουν όλους πολύ σοβαρά. Όπως επίσης, η ειρήνη και η δημοκρατία στη Συρία, στο Ιράκ και στο Αφγανιστάν.
Όσο η Ευρώπη θα καλλιεργεί τους εθνικούς εγωισμούς, οι διακινητές θα κάνουν τεράστιους τζίρους και η ζωή των προσφύγων θα γίνεται αναλώσιμη, ως….παράπλευρη απώλεια σε έναν ακήρυχτο κερδοφόρο πόλεμο. Πιο ορθολογικό, πιο αποτελεσματικό και κυρίως πιο ανθρώπινο είναι να διαχειριζόμαστε την ασφάλεια των ανθρώπων, παρά τη ζωή τους σε κίνδυνο. Αυτός είναι και ο ασφαλής και δημοκρατικός τρόπος για να υπερασπιστούμε τη συνοχή και το μέλλον των δικών μας κοινωνιών. Ας το καταλάβουμε όλοι, η προσφυγιά είναι σαν το νερό. Περνάει από παντού. Η λύση δεν μπορεί να είναι άλλη, από δεξαμενές αλληλεγγύης και φυσικά η εξάρθρωση όλων των κυκλωμάτων σε όλες τις χώρες, όπου κερδοσκοπούν εγκληματικά σε βάρος του ανθρώπινου πόνου.
Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το Αρχηγείο Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εκφράζουμε τη βαθειά μας οδύνη για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών στο Αιγαίο. Δε θα σταματήσουμε την προσπάθεια σε κάθε κατεύθυνση, ώστε αυτά τα συμβάντα να μην συνεχιστούν”.
Φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ, ΠΕΤΡΟΣ ΤΣΑΚΜΑΚΗΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ