
Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι αρχαιρεσίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για την ανάδειξη νέου διοικητικού συμβουλίου. Κατά την πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ που ακολούθησε αμέσως μετά την εκλογή και την συγκρότησή του σε σώμα, τα αξιώματα κατανεμήθηκαν στα νέα μέλη ως ακολούθως:
Πρόεδρος Μιχάλης Σακέλλης
Αντιπρόεδρος Κρουαζιέρας Μιχάλης Καψάλης
Αντιπρόεδρος Ακτοπλοΐας Αντώνης Αγαπητός
Αντιπρόεδρος Διεθνών Πλόων Σπυρίδων Πασχάλης
Γενικός Γραμματέας Αδαμάντιος Κρασανάκης
Ταμίας Ιωάννης Δεπάστας
Μέλη (με αλφαβητική σειρά) Νικόλαος Καβαλλιέρος
Κωνσταντίνος Λαμπριανός
Θεολόγος Παναγιωτάκης
Σπυρίδων Πρωτοπαπαδάκης
Γεράσιμος Στρίντζης
Κατά την ανάληψη των καθηκόντων του ο επανεκλεγείς πρόεδρος Μ. Σακέλλης τόνισε :
«Ευχαριστώ τα μέλη του ΣΕΕΝ και τα μέλη του ΔΣ για την ανανέωση της εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό μου, σε εποχές δύσκολες για την οικονομία της χώρας μας αλλά και τον κλάδο μας. Τα πολλά θέματα που παραμένουν ανοικτά, προϋποθέτουν μεγάλη προσπάθεια και συντονισμένες δράσεις απ’ όλους μας. Στις ανάγκες για να βρεθούν λύσεις είμαι βέβαιος ότι ως ΔΣ που εκπροσωπεί τον κλάδο θα ανταποκριθούμε, με ενότητα και διάθεση συνεργασίας .
Το 2015 ήταν μία δύσκολη χρονιά για την ακτοπλοΐα μας. Η συνεχιζόμενη μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων έχει ως αποτέλεσμα την πτώση του εσωτερικού τουρισμού. Παρά την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού η κίνηση το 2015 προβλέπεται μειωμένη κατά 3%-5% σε σχέση με το 2014.
Παράλληλα υπάρχουν μεγάλες ανησυχίες για τις επιπτώσεις της αύξησης των συντελεστών ΦΠΑ στην Ακτοπλοΐα, στα νησιά, στην εστίαση και στον τουρισμό γενικά. Η δραστική αύξηση των συντελεστών ΦΠΑ που καλύπτει το σύνολο των τουριστικών υπηρεσιών, θέτει σε κίνδυνο τη θετική πορεία του τουρισμού μας, που αποτελεί ίσως και τον μοναδικό ελπιδοφόρο πυλώνα της εθνικής μας οικονομίας τα τελευταία χρόνια.
Το νέο ΔΣ του Συνδέσμου μας οφείλει να εντείνει τις προσπάθειές του για την κατάργηση μέτρων τα οποία είναι βέβαιο ότι θα φέρουν αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Αντιθέτως, πρέπει να καταστήσουμε κατανοητό, κυρίως στην Πολιτεία αλλά και στους εν γένει κοινωνικούς φορείς ότι τα ελληνικά επιβατηγά πλοία προσφέρουν ανεκτίμητες υπηρεσίες, εθνικής σημασίας.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ο Ελληνικός Ακτοπλοϊκός στόλος εξυπηρετεί στο Αιγαίο και το Ιόνιο 14.000.000 επιβάτες ή 37.600.000 συμπεριλαμβανομένων των πορθμείων. Το τεράστιο αυτό μεταφορικό έργο είναι το μεγαλύτερο στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα προσφέρονται αξιόπιστες και ποιοτικές υπηρεσίες.
Παράλληλα τα πλοία διεθνών γραμμών στηρίζουν το εισαγωγικό και εξαγωγικό μας εμπόριο μέσω των γραμμών της Αδριατικής, στις οποίες το μεταφορικό έργο ξεπερνάει τους 1.500.000 επιβάτες και τα 330.000 φορτηγά αυτοκίνητα ετησίως.
Τις εξαιρετικές αυτές υπηρεσίες οφείλουμε να διαφυλάξουμε, προβάλλοντας και εκτελώντας με συνέπεια τα προγραμματισμένα δρομολόγιά μας και καταβάλλοντας κάθε δυνατή προσπάθεια βελτίωσης των υπηρεσιών και αύξησης του μεταφορικού έργου.
Στην προσπάθειά μας αυτή η Πολιτεία οφείλει να λάβει τα αναγκαία μέτρα για τη διατήρηση και τη βελτίωση των υπηρεσιών, εκσυγχρονίζοντας το θεσμικό πλαίσιο, μειώνοντας τις κρατικές παρεμβάσεις, εξαλείφοντας τη γραφειοκρατία και απαλλάσσοντας τις εταιρείες επιβατηγών πλοίων από την επιβολή στρεβλωτικών και απαρχαιωμένων υποχρεώσεων.
Σε ότι αφορά τα Ελληνικά πλοία που δραστηριοποιούνται στις Διεθνείς γραμμές πρέπει να ληφθούν μέτρα για να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά τους, όπως π.χ. η επιδότηση των εργοδοτικών εισφορών, όπως συμβαίνει και με άλλα Ευρωπαϊκά πλοία.
Ενώ στις σημερινές αρχαιρεσίες υπήρξε καθολική συμμετοχή όλων των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ακτοπλοΐα και στις Διεθνείς Γραμμές, η συμμετοχή της κρουαζιέρας ήταν μικρή. Στις επόμενες ημέρες θα επιδιώξουμε τη διεύρυνση της εκπροσώπησης, που είναι απαραίτητη για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει αυτός ο τόσο σημαντικός κλάδος για την οικονομία μας.
Τελειώνοντας θέλω να ευχαριστήσω τα μέλη του απελθόντος ΔΣ και τα στελέχη του Συνδέσμου μας για τη μεγάλη τους βοήθεια για την προώθηση των θεμάτων της Ακτοπλοΐας και τις προσπάθειες που κατέβαλαν που είχαν ως αποτέλεσμα την επίλυση πολλών προβλημάτων».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ