
Όπως μετέδωσε o διεθνής ιστότοπος ναυτιλιακών ειδήσεων maritime-executive, ένοπλοι πειρατές λήστεψαν πλοίο και στη συνέχεια απήγαγαν τέσσερις ναυτικούς στο Πορτ Χαρκούρτ στο νότο της Νιγηρίας.
Τα μέλη του πληρώματος που απήχθησαν πιστεύεται ότι είναι Λιθουανοί και Ουκρανοί. Πριν το συμβάν στο ανώνυμο πλοίο υπό σημαία Κομορών επέβαιναν δεκαεννέα μέλη πληρώματος.
Η κυβέρνηση της Λιθουανίας ανέφερε ότι οι πειρατές επιβιβάστηκαν στο πλοίο αργά την περασμένη Δευτέρα. Έκλεψαν μετρητά, κατέστρεψαν εξοπλισμό και διέφυγαν παίρνοντας μαζί τους ως ομήρους τέσσερα από τα δεκαεννέα μέλη του πληρώματος.
Οι πειρατές δεν έχουν ακόμα ενημερώσει για τα λύτρα που θα ζητήσουν για την απελευθέρωση των τεσσέρων ναυτικών. Από την πλευρά της η Λιθουανική κυβέρνηση συγκρότησε ειδική ομάδα για να διαχειριστεί την έκτακτη αυτή κατάσταση.
Αυτό είναι το πρώτο περιστατικό που καταγράφεται ανοικτά του Δέλτα του Νίγηρα κατά τους τελευταίους πέντε μήνες. Τον Απρίλιο, τρία μέλη του πληρώματος που επέβαιναν στο Surfer 1440 είχαν απαχθεί στα ανοικτά των ακτών της Νιγηρίας.
Οι πειρατικές επιθέσεις στην περιοχή είχαν κορυφωθεί το 2008, αναγκάζοντας την κυβέρνηση της Νιγηρίας να λάβει άμεσα και δραστικά μέτρα για την καταπολέμηση του φαινομένου. Η Νιγηρία ισχυρίζεται ότι η πειρατική δράση στις ακτές της έχει προκαλέσει οικονομικές απώλειες στην χώρα που φτάνουν στο ύψος των 9 εκατ. δολαρίων ετησίως, ενώ εκατοντάδες εκατομμύρια δόθηκαν σε λύτρα για την απελευθέρωση των ομήρων ναυτικών.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Νιγηρία και η Δημοκρατία του Τόγκο συμφώνησαν να προχωρήσουν σε κοινές αντι-πειρατικές δράσεις στον Κόλπο της Γουινέας, υποστηρίζοντας ότι η πειρατική δραστηριότητα στην περιοχή κοστίζει ετησίως περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια δολάρια.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που παρουσίασε σε έκθεσή της η Dryad Maritime για το τρίτο τέταρτο του έτους, η θαλάσσια περιοχή της Δυτικής Αφρικής γνώρισε μία ύφεση ως προς την εκδήλωση πειρατικών φαινομένων. Σύμφωνα με την έκθεση της Dryad Maritime η μείωση στην εκδήλωση πειρατικών φαινομένων θα πρέπει να αποδοθεί στην ενίσχυση από την πλευρά της Νιγηριανής Κυβέρνησης των ναυτικών περιπολιών. Παρ’ όλ’ αυτά δεν αρκούν μόνο οι προσπάθειες της Νιγηρίας για να επιτηρηθεί αποτελεσματικά όλη η περιοχή της Δυτικής Αφρικής και του Κόλπου της Γουινέας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ