
Πριν από την επίσημη επίσκεψη της βασίλισσας της Δανίας Μαργαρίτας Β΄ στην Ινδονησία, η Maersk κατέστησε σαφές ότι επιθυμεί μεν να επενδύσει δισεκατομμύρια στο εκτενές αρχιπέλαγος της Ινδονησίας, αλλά δεν θα προχωρήσει σε καμία κίνηση εάν δεν αλλάξει ο νόμος του καμποτάζ που ισχύει σήμερα στη χώρα.
Μάλιστα σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Κρατικών Επιχειρήσεων της Ινδονησίας Rini Soemarno, στην Investor Daily, η Maersk είναι διατεθειμένη να επενδύσει 3 δις δολάρια κατά τη διάρκεια των επομένων ετών στο ινδονησιακό αρχιπέλαγος.
Ο κ. Soemarno σημείωσε, επίσης, ότι η δανέζικη εταιρεία «έχει εκφράσει ενδιαφέρον για τη μεταφορά εμπορευμάτων εντός της επικράτειάς μας, με στόχο να μειωθούν τα κόστη μεταφοράς». Συνεχίζοντας επεσήμανε ότι η Maersk επιθυμεί την αλλαγή του νομικού καθεστώτος που διέπει τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες μεταφορές στο αρχιπέλαγος, σύμφωνα με το οποίο η πλειοψηφία των μετόχων πρέπει να είναι ντόπιοι. Για την Maersk όμως αυτό το καθεστώς λειτουργεί αποτρεπτικά για την είσοδό της στην ινδονησιακή αγορά μεταφορών.
Ο νόμος περί καμποτάζ στην Ινδονησία, που βρίσκεται σε ισχύ εδώ και επτά χρόνια, έχει προκαλέσει μεγάλη συζήτηση. Φαίνεται, όμως, πως ήρθε η ώρα για την κυβέρνηση της Τζακάρτας να εξετάσει την αναθεώρηση όλου του νομικού πλαισίου που διέπει τις μεταφορές στην χώρα, άρα και του καμποτάζ.
Φωτο EPA: INGO WAGNER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ