
Μετά από αίτημα της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας ο υπουργός Ναυτιλίας συναντήθηκε με τη διοίκηση της Ομοσπονδίας προκειμένου να εξετάσουν από κοινού, όλα σχεδόν τα θέματα που απασχολούν τους Έλληνες ναυτικούς.
Στην έναρξη της συνάντησης ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο θέμα της δέσμευσης που προκύπτει από τη Συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς, που ψηφίστηκε στη Βουλή στις 14 Αυγούστου 2015, με βάση την οποία, οι συνθέσεις των πληρωμάτων της ακτοπλοΐας θα πρέπει να εναρμονιστούν με εκείνες που ισχύουν στις διεθνείς γραμμές. Η δέσμευση αυτή εντάσσεται στην ομάδα των εμπροσθοβαρών μέτρων προς άμεση υλοποίηση.
Ο υπουργός ενημέρωσε τα μέλη της διοίκησης της ΠΝΟ για τις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα, οι οποίες βελτίωσαν μεν το πλαίσιο της δέσμευσης, αλλά δεν το απάλειψαν, και τόνισε:
«Όπως όλοι γνωρίζουν η κυβέρνησή μας έχει εξαναγκαστεί σε πολιτικές επιλογές που δεν είναι δικές μας, πολύ περισσότερο, μάλιστα, που η ρύθμιση αυτή δεν στοχεύει σε δημοσιονομικά αποτελέσματα αλλά σε ενίσχυση της επιχειρηματικής ισχύος σε βάρος της εργασίας, χάριν της ‘ανταγωνιστικότητας’. Η ρύθμιση αυτή μπορεί να γεννήσει κινδύνους αναφορικά με την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής και άμεσες επιπτώσεις στην αύξηση της ανεργίας. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε αυτή η μνημονιακή δέσμευση να επανεξεταστεί και να μετατεθεί χρονικά.»
Ο υπουργός δεσμεύτηκε. ότι θα κρατά ενήμερους για τις εξελίξεις τους εκπροσώπους της ΠΝΟ και ενημέρωσε ότι προτίθεται να καλέσει σύντομα σε συνάντηση το Δ.Σ. του ΣΕΕΝ για το θέμα αυτό.
Στη συνέχεια της συνάντησης ο Γ.Γ. της ΠΝΟ κ. Γ. Χαλάς και τα μέλη της διοίκησης παρουσίασαν στον κ. Δρίτσα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο και συγκεκριμένα:
Προστασία εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων,
αντιμετώπιση της ανεργίας στους Έλληνες ναυτικούς καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, επανεξέταση των διατάξεων και αποφάσεων για τη μείωση των συνθέσεων πληρωμάτων στην ακτοπλοΐα και στα πλοία των γραμμών Ελλάδας-Ιταλίας,
υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας για όλες τις κατηγορίες πλοίων,
μείωση της φορολόγησης των Ελλήνων ναυτικών,
ανακούφιση των συνταξιούχων ναυτικών από τις περικοπές στις συντάξεις,
θέματα που αφορούν στον Οίκο Ναύτου,
Γραφείο Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας-αναδιοργάνωση και επιτέλεση του σκοπού του,
διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της Ναυτικής Εκπαίδευσης και αναβάθμιση της λειτουργίας της υλοποίηση της εξόφλησης των δεδουλευμένων αποδοχών στα πληρώματα επιβατηγών πλοίων, ιδιαίτερα της ακτοπλοΐας.
Μετά την αναλυτική παρουσίαση των παραπάνω θεμάτων ο υπουργός παρουσίασε τις ενέργειες που μέχρι σήμερα έχουν γίνει για κάθε ένα από αυτά και ανανέωσε τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει σχετικά με:
άμεση υλοποίηση της πρόσφατης νομοθετικής ρύθμισης για την εξόφληση των απλήρωτων ναυτικών μέσω της κατάπτωσης των εγγυητικών επιστολών διευθέτηση θεμάτων του Οίκου Ναύτου,
έναρξη διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς για την αποστολή και το έργο του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας,
προώθηση των διαδικασιών για τη διευθέτηση της εκκρεμότητας ασφάλισης των Ελλήνων ναυτικών που εργάζονται σε πλοία με Ιταλική σημαία,
άμεση εξέταση κάθε συγκεκριμένης καταγγελίας για παραβίαση εργατικής νομοθεσίας,
ανάληψη πρωτοβουλιών για την αντιμετώπιση της ανεργίας και την αύξηση της απασχόλησης των Ελλήνων ναυτικών.
Φωτο ΑΠΕ – ΜΠΕ: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΣΑΙΤΑΣ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ