
Ο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός – Στρατηγική για μια ολοκληρωμένη γερμανική θαλάσσια πολιτική», που αποφάσισε η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Γερμανίας και ξεκίνησε να ισχύει το 2011, αναλύει σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, τις υφιστάμενες και μελλοντικές προκλήσεις, λύσεις και ευκαιρίες και απορρέει από τους στόχους του μακρόπνοου στρατηγικού πλαισίου καθώς και των πολιτικών προτεραιοτήτων της Γερμανίας.
Ο ανωτέρω σχεδιασμός διαμορφώνει την πολιτική πλατφόρμα, πάνω στην οποία βασίζεται η δράση όλων των κρατικών και μη κρατικών φορέων με στόχευση μία διαφανή διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Ο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός» επιδιώκει τους ακόλουθους στρατηγικούς στόχους, που υπόκεινται σε πολιτικές προτεραιότητες και συγκεκριμένα μέτρα:
(α) ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και αξιοποίηση του εργατικού δυναμικού•
(β) επίτευξη μέχρι το έτος 2020 καλύτερων περιβαλλοντολογικών συνθηκών στη Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα έτσι ώστε να καταστούν πιο καθαρές και ασφαλείς οι θάλασσες•
(γ) αντίληψη συνυπευθυνότητας για τις παγκόσμιες οικολογικές εξελίξεις και υποστήριξη δραστικών προσπαθειών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ένα σχέδιο δράσης, το οποίο βασίζεται σε αυτόν τον «Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό», συγκεντρώνει τα ήδη υπάρχοντα αλλά και σχεδιαζόμενα μέτρα της Ομοσπονδιακής Γερμανικής Κυβέρνησης και καταγράφει τους αναρίθμητους, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, φορείς και δεδομένα, που σχετίζονται με τις θάλασσες και τη ναυτιλία.
Ο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός» θα συμπληρωθεί από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, το οποίο αποτελείται από τα ακόλουθα μέρη:
(α) την ολιστική προσέγγιση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης σε θέματα θαλάσσιας πολιτικής.•
(β) μια επισκόπηση των εν εξελίξει και προγραμματιζόμενων δραστηριοτήτων και προγραμμάτων των ομοσπονδιακών υπουργείων.•
(γ) την καταγραφή των βασικών αρχών και θεσμών της θαλάσσιας πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και των πολλών έργων, προγραμμάτων και δεδομένων που σχετίζονται με θέματα θαλασσών.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ανακύπτει βεβαίως και αντιμετωπίζεται το σημαντικό ζήτημα της διαφάνειας. Το σχέδιο δράσης της Γερμανικής κυβέρνησης ενημερώνεται και συμπληρώνεται τακτικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα μειώσει τις εισαγωγές ουκρανικών σιτηρών και ζάχαρης έως και 80% για να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες των αγροτών της, σύμφωνα με…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με τον γαλλικό κολοσσό να σπάει πρόσφατα το φράγμα των 4 εκατ. TEUs…
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου βρέθηκε και πάλι η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας τον Ιούνιο. Συγκεκριμένα, βάσει στοιχείων της Clarkson Research Services, κατά τη…
Ο πρώτος γύρος των έμμεσων διαπραγματεύσεων ανάμεσα σε αντιπροσωπείες της κυβέρνησης του Ισραήλ και του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς ολοκληρώθηκε χωρίς αποτέλεσμα. Υπενθυμίζεται ότι…
Ο αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανήγγειλε αργά το βράδυ της Κυριακής 6 Ιουλίου (τοπική ώρα) μέσω Truth Social ότι οι πρώτες ενημερωτικές επιστολές του…
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ