
Ο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός – Στρατηγική για μια ολοκληρωμένη γερμανική θαλάσσια πολιτική», που αποφάσισε η Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση της Γερμανίας και ξεκίνησε να ισχύει το 2011, αναλύει σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, τις υφιστάμενες και μελλοντικές προκλήσεις, λύσεις και ευκαιρίες και απορρέει από τους στόχους του μακρόπνοου στρατηγικού πλαισίου καθώς και των πολιτικών προτεραιοτήτων της Γερμανίας.
Ο ανωτέρω σχεδιασμός διαμορφώνει την πολιτική πλατφόρμα, πάνω στην οποία βασίζεται η δράση όλων των κρατικών και μη κρατικών φορέων με στόχευση μία διαφανή διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Ο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός» επιδιώκει τους ακόλουθους στρατηγικούς στόχους, που υπόκεινται σε πολιτικές προτεραιότητες και συγκεκριμένα μέτρα:
(α) ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της γερμανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και αξιοποίηση του εργατικού δυναμικού•
(β) επίτευξη μέχρι το έτος 2020 καλύτερων περιβαλλοντολογικών συνθηκών στη Βόρεια και Βαλτική Θάλασσα έτσι ώστε να καταστούν πιο καθαρές και ασφαλείς οι θάλασσες•
(γ) αντίληψη συνυπευθυνότητας για τις παγκόσμιες οικολογικές εξελίξεις και υποστήριξη δραστικών προσπαθειών για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
Ένα σχέδιο δράσης, το οποίο βασίζεται σε αυτόν τον «Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό», συγκεντρώνει τα ήδη υπάρχοντα αλλά και σχεδιαζόμενα μέτρα της Ομοσπονδιακής Γερμανικής Κυβέρνησης και καταγράφει τους αναρίθμητους, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, φορείς και δεδομένα, που σχετίζονται με τις θάλασσες και τη ναυτιλία.
Ο «Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός» θα συμπληρωθεί από ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης, το οποίο αποτελείται από τα ακόλουθα μέρη:
(α) την ολιστική προσέγγιση της Ομοσπονδιακής Κυβέρνησης σε θέματα θαλάσσιας πολιτικής.•
(β) μια επισκόπηση των εν εξελίξει και προγραμματιζόμενων δραστηριοτήτων και προγραμμάτων των ομοσπονδιακών υπουργείων.•
(γ) την καταγραφή των βασικών αρχών και θεσμών της θαλάσσιας πολιτικής σε εθνικό και διεθνές επίπεδο, καθώς και των πολλών έργων, προγραμμάτων και δεδομένων που σχετίζονται με θέματα θαλασσών.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ανακύπτει βεβαίως και αντιμετωπίζεται το σημαντικό ζήτημα της διαφάνειας. Το σχέδιο δράσης της Γερμανικής κυβέρνησης ενημερώνεται και συμπληρώνεται τακτικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η τουρκική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία, TPAO, φέρεται να αγόρασε δύο πλωτά γεωτρύπανα από τη Νορβηγία για έρευνες φυσικού αερίου βαθέων υδάτων. Σύμφωνα με τουρκικό…
Μετά την πρώτη προσθαλάσσωση στην Πάτμο, η Hellenic Seaplanes ανοίγει τα φτερά της και για τη Σκύρο, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή συνδεσιμότητας στο Αιγαίο.…
Η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής γνωστοποίησε, ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανανέωσης…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ