
Σύμφωνα με το διεθνή Τύπο η φιλόδοξη δημιουργία ενός αντιπάλου στο μονοπώλιο που κατέχει η διώρυγα του Παναμά στη σύνδεση των δύο μεγαλύτερων ωκεανών είναι γεμάτη από αναπάντητα ερωτήματα αλλά και πιθανούς κινδύνους.
Ο λόγος για την νέα διώρυγα της Νικαράγουας, η οποία ενδέχεται να ολοκληρωθεί το 2020 παρά το γεγονός πως οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα. Η νέα διώρυγα θα εκτείνεται σε 278 χιλιόμετρα νικαραγουανού εδάφους και εικάζεται πως θα κοστίσει περισσότερα από $50 δις, τα οποία θα δοθούν από Κινέζους επιχειρηματίες και συγκεκριμένα από τον μεγιστάνα των τηλεπικοινωνιών Wang Jing, ο οποίος είναι και ο πρόεδρος της εργολαβικής εταιρείας κατασκευής της νέα διώρυγας. Κατά αυτόν τον τρόπο το Πεκίνο θα αποκτήσει σημαντική επιρροή στην Κεντρική Αμερική, μια περιοχή που τις τελευταίες δεκαετίες ακολουθεί τις Η.Π.Α., που κατασκεύασαν και το κανάλι του Παναμά.
Μια έρευνα που διεξήχθη από την εταιρεία Environmental Resources Management Ltd έφερε στην επιφάνεια τους διάφορους κινδύνους που ελλοχεύουν από την κατασκευή του καναλιού. Με βάση την έρευνα ζητήθηκε από την κυβέρνηση της Νικαράγουας να επιβεβαιώσει, πριν την έναρξη των εργασιών, ότι η εργολαβική εταιρεία, HK Nicaragua Canal Development Investment Co Ltd (HKND Group) πληροί τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και σωστών πρακτικών.
Στην παραπάνω έρευνα αναφέρεται, επίσης, ότι θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη για την τοπική κοινωνία της Νικαράγουας, η οποία είναι εξαιρετικά αδύναμη οικονομικά. Από την άλλη η διάνοιξη της διώρυγας είναι πολύ πιθανόν να βοηθήσει και στην διατήρηση των εξέχουσας σημασίας βιότοπων της Νικαράγουας, όπως ακριβώς συνέβη και με το κανάλι του Παναμά.. Τέλος, σύμφωνα με την διεξαχθείσα έρευνα, στην περίπτωση που το έργο κριθεί μη υλοποιήσιμο είναι προτιμότερο για την Νικαράγουα να μείνει στα χαρτιά.
Photo: Brian Johnson & Dane Kantner
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ