
Σε καλό δρόμο φαίνεται να βρίσκονται οι σχέσεις Βρυξελλών και Άγκυρας αφού οι αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες φαίνονται σχετικά έτοιμες να επαναπροσδιορίσουν τις προϋποθέσεις για την έκδοση βίζας για τους Τούρκους υπηκόους προς τα κράτη της ΕΕ.
Ο αρμόδιος Επίτροπος Johannes Hahn δήλωσε ότι είναι «πολύ πιθανό» οι περιορισμοί να αφαιρεθούν ακόμα και πριν από την ημερομηνία-στόχο του 2017 εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις που έχουν ήδη καθοριστεί και αφορούν τα βιομετρικά διαβατήρια και τη συνεργασία για τον εντοπισμό πλαστών ταξιδιωτικών εγγράφων από την Τουρκία.
Ο Επίτροπος Χαν τόνισε ωστόσο ότη η Άγκυρα έχει δρόμο μπροστά της σχετικά με θέματα που αφορούν τη δικαιοσύνη και τα θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα, τις ατομικές ελευθερίες και την ασφάλεια. Η Τουρκία, η οποία επιθυμεί την ένταξη στην ΕΕ από το 1987 με τις συνομιλίες που αρχίζουν εκ νέου το 2005, θα πρέπει να ολοκληρώσει με επιτυχία τις διαπραγματεύσεις αφού επανεξετάσει τη στάση της σε πολλά ζητήματα ευρωπαϊκού δικαίου ώστε να ενταχθεί στην οικογένεια των 28 εθνών.
Ο αυστριακός πολιτικός χαρακτήρισε την Τουρκία ως μέναν «εξαιρετικά σημαντικό στρατηγικό εταίρο για την ΕΕ με μεγάλη οικονομική σημασία» και τόνισε ότι σημαντικές τουρκικές εταιρείες δίνουν 600.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.
Ο κ.Χαν σε πρόσφατη συνέντευξή του δήλωσε επίσης ότι ήταν «πολύ» ικανοποιημένος με το ρόλο της Άγκυρας στην κρίση των προσφύγων. “Η χώρα κάνει ό, τι μπορεί», δήλωσε σε γερμανική εφημερίδα.
Η επανεξέταση των προϋποθέσεων για την έκδοση βίζας για τους Τούρκους υπηκόους προς τα κράτη της ΕΕ θα δώσει φιλί ζωής για τα ελληνικά νησιά του ΒΑ Αιγαίου αλλά και τα Δωδεκάνησα που πλέον βλέπουν τους Τούρκους γείτονες ως πηγή οικονομικής ευρωστίας όλους τους μήνες του χρόνου .
Φωτο ΑΠΕ EPA/TOLGA BOZOGLU
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ