
Σύμφωνα με πρόσφατες ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών και δημοσιεύματα στο διεθνή τύπο, η κατασκευή της διώρυγας στη Νικαράγουα δεν θα ξεκινήσει πριν από τον Μάρτιο του 2016 λόγω των νέων μέτρων που θα πρέπει να ληφθούν για τη μείωση των επιπτώσεων στο οικοσύστημα της ευαίσθητης περιοχής. Σύμφωνα με τις συστάσεις των Βρετανών ειδικών προς την κυβέρνηση, αρκετά πρόσθετα μέτρα θα πρέπει να σχεδιαστούν άμεσα προκειμένου να μειωθούν οι αρνητικές επιπτώσεις της κατασκευής της διώρυγας στη ζούγκλα αλλά και στις λίμνες και τα ποτάμια της Νικαράγουα. Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα το 2016 θα αρχίσει η υποβολή προσφορών για την επιλογή των εργοληπτικών εταιρειών που θα αφορούν την βυθοκόρηση, τις εκσκαφές, αλλά και την κατασκευή δύο νέων λιμένων, στις δύο άκρες του καναλιού. Η κατασκευή της διώρυγας στη Νικαράγουα θα ολοκληρωθεί σε πέντε χρόνια και θα κοστίσει 50 δισεκατομμύρια δολάρια. Αν και αρχικά, η κατασκευή της διώρυγας είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές του 2014, η τελική απόφαση δεν πάρθηκε άμεσα λόγω αμφιβολιών για την σκοπιμότητα της κατασκευής αλλά και το αστρονομικό κόστος που απαιτούσε σίγουρους και φερέγγυους χρηματοδότες. Το έργο αποτελεί πρόκληση για τις ΗΠΑ αφού ανάμεσα στους χρηματοδότες και υποστηρικτές είναι κινεζικές και ρωσικές εταιρείες που επιθυμούν να ‘ανταγωνιστούν την αμερικανική επιρροή στον Παναμά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ