
Με την συμμετοχή 23 Αξιωματούχων από 14 Κ-Μ της ΕΕ, του Frontex και της Europol πραγματοποιήθηκε στις 22-24 Σεπτεμβρίου 2015, στις εγκαταστάσεις της ΜΥΑ/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ, η 2η Συνάντηση της Ομάδας Εργασίας του Ευρωπαϊκού Δικτύου Περιπολιών (EPN) Frontex, με θέμα την επεξεργασία βέλτιστων πρακτικών για τις Ομάδες Νηοψιών και άμεσης επέμβασης επί πλοίων.
Η Συνάντηση που διοργανώθηκε με μέριμνα του Αρχηγείου Λ.Σ-ΕΛΑΚΤ είχε σαν στόχο την ανταλλαγή τεχνογνωσίας επί ειδικών επιχειρησιακών θεμάτων που σχετίζονται με επιχειρησιακές διαδικασίες και τεχνικές επιβίβασης (boarding) επί πλοίων και εν γένει με καταστάσεις υψηλού ρίσκου στο πλαίσιο περιπολιών και νηοψιών κατ’ εφαρμογή του δικαίου της θάλασσας, της διεθνούς και της ευρωπαϊκής Νομοθεσίας.
Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν αρχικά σε θεωρητικό επίπεδο με διάφορες παρουσιάσεις μεταξύ των οποίων της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης για θέματα διαχείρισης θαλασσίων συνόρων και της Υγειονομικής Υπηρεσίας για θέματα ψυχικής υγείας και μετατραυματικού άγχους και στη συνέχεια σε πρακτικό επίπεδο, με αποκορύφωμα τη διοργάνωση επίδειξης στο θαλάσσιο πεδίο με την επέμβαση σε εμπορικό πλοίο στο δίαυλο του Πειραιά σε πραγματικό χρόνο υπό τον συντονισμό και τη συμμετοχή στελεχών της ΜΥΑ/ΛΣ. Για να παρακολουθήσουν την άσκηση επίδειξης, οι συμμετέχοντες μαζί με τους συνδέσμους των επιχειρησιακών μέσων Κ-Μ Ε.Ε. που συμμετέχουν στη Μικτή Ευρωπαϊκή Επιχείρηση “ΠΟΣΕΙΔΩΝ” επιβιβάστηκαν στο ΠΑΘ/ΛΣ 060 παρουσία της Στρατιωτικής Ηγεσίας Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ και του Επικεφαλής του Επιχειρησιακού Γραφείου του Frontex στον Πειραιά. Στην άσκηση συμμετείχαν δύο ταχύπλοα φουσκωτά σκάφη της ΜΥΑ και το Ελικόπτερο HC-32 τύπου “Dauphin” της ΥΕΜ/ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.
Ύψιστη προτεραιότητα του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ είναι η συστηματική και διαρκής κατάρτιση του προσωπικού του στο επιχειρησιακό πεδίο. Στο πλαίσιο αυτό λαμβάνονται όλα εκείνα τα μέτρα προκειμένου τα στελέχη του, με από κοινού δράσεις με ομόλογες Ευρωπαϊκές Αρχές και υπό το συντονισμό των Αρμόδιων Ευρωπαϊκών Οργανισμών, να προασπίζουν τα εξωτερικά θαλάσσια σύνορα της χώρας μας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο και με πλήρη σεβασμό στις αξίες και τα ιδανικά της ενωμένης Ευρώπης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ