
του Λευτέρη Μαδεντζόγλου
Ναυάγησε η τριμερής συμφωνία- σύμπραξη μεταξύ των εταιρειών Exmar, Flex LNG Ltd και Geveran η οποία είχε αρχικά ανακοινωθεί τον περασμένο Ιούλιο.
Η συμφωνία προέβλεπε τη δημιουργία μιας εκ των ισχυρότερων ομίλων διαχείρισης πλοίων στην αγορά υγροποιημένου φυσικού αερίου.
Η νέα εταιρεία θα έφερνε πιο κοντά τον Νορβηγό John Frederiksen με τη βελγική Exmar, στην οποία συμμετέχουν πολλοί παράγοντες της βελγικής οικονομικής και πολιτικής σκηνής, μεταξύ των οποίων και ο πρώην πρωθυπουργός του Βελγίου και νυν πρόεδρος των φιλελευθέρων, Guy Verhofstadt
Η εταιρεία σύμφωνα με την αρχική συμφωνία, θα έφερε το όνομα Exmar LNG, θα διαχειριζόταν 13 πλοία και θα είχε συνολική αξία 2,3 δις $, με τη βελγική Emxar να κατέχει το συντριπτικό ποσοστό 67%
Δηλώσεις στελεχών για την ‘ανάκληση’ της συμφωνίας αναφέρουν πως τα συμβαλλόμενα μέρη δεν κατάφεραν να συμφωνήσουν σχετικά με τους πολύπλοκους όρους των συμβολαίων, προκαλώντας τελικά έντονη δυσαρέσκεια στο επενδυτικό κοινό και σειρά από δημοσιεύματα- εικασίες στον Τύπο.
Ωστόσο η Flex LΝG, εταιρεία που ανήκει στο Nορβηγό μεγιστάνα John Frederiksen, θα συνεχίσει με την απόκτηση των δυο LNG όπως είχε συμφωνήσει αρχικά.´Οσο για την Geveran, που ανήκει επίσης στον Frederiksen, θα συνεχίσει να αναζητά στρατηγικές επενδύσεις και συμμαχίες στο χώρο της αγοράς LNG και πιο συγκεκριμένα στην αλυσίδα εφοδιασμού.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ