
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της IUMI – της παγκόσμιας ένωσης για την ναυτική ασφάλιση, παρατηρείται αύξηση στις κλοπές φορτίων, ενώ επίσης αναφέρεται ότι οι κλοπές δεν περιορίζονται μόνο σε υψηλής αξίας φορτία, όπως ήταν σύνηθες τα προηγούμενα χρόνια.
Αναφορικά με το σοβαρό αυτό θέμα, ο Håkan Nyström, μέλος του Political Forum της Ένωσης, δηλώνει πως υπάρχει μια ‘ανοιχτή αγορά για κάθε είδος κλεμμένου προϊόντος και αυτό οφείλεται στις διαδικτυακές πλατφόρμες που κάνουν την οποιαδήποτε συνδιαλλαγή στις μέρες μας ιδιαίτερα εύκολη. Η πιο σημαντική επίπτωση της αγοραπωλησίας κλεμμένων φορτίων, είναι η οικονομική ζημία από την παράνομη ανταλλαγή των αγαθών, που το 2008 έφτασε τα 8.2 δις ευρώ (μόνο στην Ευρώπη), ενώ εκτιμάται πως έχει ξεπεράσει κατά πολύ αυτόν τον αριθμό σήμερα.
Ειδικότερα, ενώ η IUMI επιβραβεύει κάποιες αρχικές πρωτοβουλίες που έχουν γίνει πάνω στην εγκαθίδρυση συγκεκριμένων προτύπων ασφαλείας (μέσω της Transport Asset Protection Association), αλλά πιστεύει πως πρέπει να ληφθούν ακόμη περισσότερα μέτρα για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου προβλήματος.
Συγκεκριμένα συστήνει τη διεξαγωγή ενδελεχών μελετών για το πραγματικό αντίκτυπο των κλεμμένων φορτίων στην οικονομία κάθε χώρας, τους τρόπους που θα επικουρηθεί η συνεργασία όλων των δυνάμεων ασφαλείας των όμορων κρατών και τη δημιουργία ειδικών μονάδων και συγχρόνως την παρακολούθηση των διαδικτυακών ‘οίκων’ μεταπώλησης φορτίων. Μέσω των παραπάνω, η IUMI ευελπιστεί πως θα αντιμετωπιστεί ικανοποιητικά – σε όσες χώρες εφαρμόσουν ή υποστηρίξουν τα παραπάνω – το ακανθώδες πρόβλημα του λαθρεμπορίου.
Photo: Maersk Group
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ