
Η μάστιγα της πειρατείας που μαινόταν στο κέρας της Αφρικής, φαίνεται πως αποτελεί πλέον παρελθόν σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του διεθνούς ναυτιλιακού γραφείου (IMB).
Ειδικότερα, ο αριθμός των περιστατικών έχει παρουσιάσει σταθερή μείωση το τελευταίο έτος, με αποκορύφωμα το δεύτερο τρίμηνο του 2015, όπου δεν πραγματοποιήθηκε κανένα περιστατικό πειρατείας.
Τα παραπάνω έρχονται σε αντίθεση με την θέση των Ηνωμένων Εθνών και ορισμένων οργανισμών που είχαν υπολογίσει πως η παράνομη αλιεία στην Σομαλία θα μπορούσε να λειτουργήσει ως μεταβατικό στάδιο στην πειρατεία, και είχαν εκφράσει επιφυλάξεις για ένα νέο κύμα πειρατείας στον κόλπο του Άντεν και στα κέρας της Αφρικής.
Εν τέλει, φαίνεται πως τα εκατομμύρια δολάρια ενάντια της πειρατείας και παρέχοντας αρωγή στην Σομαλία λειτούργησαν αποτελεσματικά, παρόλα αυτά όμως το IMB συνεχίζει να διατηρεί μια επιφύλαξη και συμβουλεύει τους πλοιοκτήτες να διατηρούν τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας καθώς η κατάσταση στην Σομαλία είναι ακόμα έκρυθμη.
Το πρόβλημα όμως της πειρατείας παραμένει επίκαιρο παρά την σημαντική βελτίωση στην Σομαλία, με την Νοτιοανατολική Ασία να κατέχει πλέον τα πρωτεία της διεθνούς πειρατείας. Μέχρι στιγμής, 13 πλοία έχουν καταληφθεί βιαίως από πειρατές για το 2015 ενώ στο πρώτο τρίμηνο του έτους παρατηρήθηκε αύξηση 22% σε επιθέσεις, σε σχέση με πέρυσι.
Ιδιαίτερα στο στενό της Σιγκαπούρης, παρατηρήθηκε αύξηση 118% στο πρώτο εξάμηνο του 2015, αριθμώντας 48 πειρατικές επιθέσεις σε εμπορικά πλοία! “Η ελλιπής περιπολία του στενού από τα 3 όμορα κράτη, δίνουν το δικαίωμα σε συμμορίες να επιτεθούν με περίσσιο θράσος, ακόμα και σε 3 πλοία τα βράδυ. Χωρίς την απαραίτητη αστυνόμευση, η κατάσταση σίγουρα θα συνεχιστεί” αναφέρει ο εκπρόσωπος της Dryad Maritime, εταιρείας παροχής υπηρεσιών ασφαλείας.
Photo: ΑΠΕ/LA(PHOT) DAVE JENKINS / BRITISH MINISTRY OF DEFENCE / HANDOUT MANDATORY CREDIT: CROWN COPYRIGHT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY/NO SALES
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ