
Βοά ο διεθνής ναυτιλιακός τύπος ότι πιθανώς θα εγκαταλείψουν την Αθήνα οι ελληνικές διαχειρίστριες εταιρείες και εφαρμόζουν πλέον το Plan B για την απρόσκοπτη λειτουργία τους… εκτός Ελλάδας. Εδώ και 10 μέρες διεθνείς ανταποκριτές από γνωστά ειδησεογραφικά πρακτορεία τηλεφωνούν καθημερινά στα «Ν.Χ.» και αναζητούν ειδήσεις και πληροφορίες για την επόμενη μέρα του ελληνικού εφοπλισμού. Η παραφιλολογία και οι ψίθυροι είναι πλέον ανεξέλεγκτοι. Ήδη πάντως, έγκυρες πηγές μέσα στη ναυτιλία επισημαίνουν ότι δύο –τουλάχιστον- σημαντικότατες εταιρείες (με μεγάλο στόλο), εισηγμένες σε διεθνή χρηματιστήρια, ετοιμάζονται για την άμεση μετεγκατάστασή τους στη Λεμεσό ενώ αρκετές μικρότερες εταιρείες επανεξετάζουν τις προηγούμενες λύσεις ανάγκης που είχαν μελετήσει πριν λίγο καιρό, ως εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές.
Η τραγική πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και το αβέβαιο -για να μην πούμε δυσοίωνο περιβάλλον- δεν επιτρέπουν κανένα πλέον περιθώριο εφησυχασμού. Επιπρόσθετα η αβέβαιη κατάσταση στην κινεζική οικονομία και η σταδιακή αλλά αμείωτη πτωτική πορεία του Shanghai Stock Exchange προκαλούν κύματα αγωνίας σε όλους τους πλοιοκτήτες και διαχειριστές όλων των κατηγοριών. Η κακή ναυλαγορά σε συνδυασμό με το προκλητικά ασταθές περιβάλλον στην Ελλάδα απαιτεί προσεκτικές κινήσεις από τους ποντοπόρους μας, ειδικά τους μικρούς που είναι η ραχοκοκαλιά της ναυτιλιακής μας οικογένειας.
Όσοι βιαστούν να μιλήσουν δογματικά εναντίον του ‘κεφαλαίου’, των ‘επιχειρηματιών του κέρδους’ και της ‘προκλητικότητας της ελεύθερης αγοράς’ ας σκεφτούν πρώτα καλά το διεθνή ανταγωνισμό, τις παγκόσμιες ανακατατάξεις και τη σημερινή ‘έκρυθμη’ πραγματικότητα που απαιτεί σύνεση και ρεαλισμό. Οποιαδήποτε επιχείρηση για να λειτουργήσει σωστά απαιτεί μια ασφαλή βάση, ένα απάνεμο κέντρο λήψης αποφάσεων. Ζούγκλα και χάος δεν επιθυμεί κανείς νουνεχής επιχειρηματίας, ασχέτου μεγέθους. Μόνο όποιος δεν έχει να χάσει τίποτα δεν αγωνιά.
Η εκτόξευση της ανεργίας που θα προκληθεί, η σταδιακή ερήμωση του Πειραιά και των όμορων δήμων και η απογύμνωση της Ελλάδας από τη σημαντικότερη παγκόσμια –οικονομική και διπλωματική- δύναμή της δεν επιτρέπουν ριψοκίνδυνα πολιτικά παιχνίδια. Εκεί που μιλούσαμε για τις προτάσεις Γιούνκερ και την επανεξέταση της φορολόγησης της ναυτιλίας, σήμερα μιλάμε για τον αιφνίδιο στραγγαλισμό της με ύποπτες και απρόσμενες μεθόδους.
To κωμικοτραγικό μάλιστα είναι ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες του Βρετανού υπουργού οικονομικών, σχετικά με τη φορολόγηση αλλοδαπών επιχειρηματιών, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα έναυσμα για κύμα μετεγκατάστασης επιχειρηματιών στην Ελλάδα- άρα και για επιπρόσθετες δουλειές. Αναμένονται εξελίξεις. Ευελπιστούμε όχι δυσάρεστες.
Η κυβέρνηση και πολύ περισσότερο οι αρμόδιοι υπουργοί οφείλουν να δουν με σοβαρότητα τη νέα τάξη πραγμάτων και τις νέες προκλήσεις εντός και εκτός των πυλών μας.
Φωτο ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Οι συνιστώσες της προσφοράς στην αγορά των δεξαμενόπλοιων βρίσκονται στο επίκεντρο πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Gibson, η οποία εστιάζει σε παραγγελίες, παραδόσεις και αξίες…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ