
Βοά ο διεθνής ναυτιλιακός τύπος ότι πιθανώς θα εγκαταλείψουν την Αθήνα οι ελληνικές διαχειρίστριες εταιρείες και εφαρμόζουν πλέον το Plan B για την απρόσκοπτη λειτουργία τους… εκτός Ελλάδας. Εδώ και 10 μέρες διεθνείς ανταποκριτές από γνωστά ειδησεογραφικά πρακτορεία τηλεφωνούν καθημερινά στα «Ν.Χ.» και αναζητούν ειδήσεις και πληροφορίες για την επόμενη μέρα του ελληνικού εφοπλισμού. Η παραφιλολογία και οι ψίθυροι είναι πλέον ανεξέλεγκτοι. Ήδη πάντως, έγκυρες πηγές μέσα στη ναυτιλία επισημαίνουν ότι δύο –τουλάχιστον- σημαντικότατες εταιρείες (με μεγάλο στόλο), εισηγμένες σε διεθνή χρηματιστήρια, ετοιμάζονται για την άμεση μετεγκατάστασή τους στη Λεμεσό ενώ αρκετές μικρότερες εταιρείες επανεξετάζουν τις προηγούμενες λύσεις ανάγκης που είχαν μελετήσει πριν λίγο καιρό, ως εναλλακτικές στρατηγικές επιλογές.
Η τραγική πολιτική, κοινωνική και οικονομική κατάσταση στην Ελλάδα και το αβέβαιο -για να μην πούμε δυσοίωνο περιβάλλον- δεν επιτρέπουν κανένα πλέον περιθώριο εφησυχασμού. Επιπρόσθετα η αβέβαιη κατάσταση στην κινεζική οικονομία και η σταδιακή αλλά αμείωτη πτωτική πορεία του Shanghai Stock Exchange προκαλούν κύματα αγωνίας σε όλους τους πλοιοκτήτες και διαχειριστές όλων των κατηγοριών. Η κακή ναυλαγορά σε συνδυασμό με το προκλητικά ασταθές περιβάλλον στην Ελλάδα απαιτεί προσεκτικές κινήσεις από τους ποντοπόρους μας, ειδικά τους μικρούς που είναι η ραχοκοκαλιά της ναυτιλιακής μας οικογένειας.
Όσοι βιαστούν να μιλήσουν δογματικά εναντίον του ‘κεφαλαίου’, των ‘επιχειρηματιών του κέρδους’ και της ‘προκλητικότητας της ελεύθερης αγοράς’ ας σκεφτούν πρώτα καλά το διεθνή ανταγωνισμό, τις παγκόσμιες ανακατατάξεις και τη σημερινή ‘έκρυθμη’ πραγματικότητα που απαιτεί σύνεση και ρεαλισμό. Οποιαδήποτε επιχείρηση για να λειτουργήσει σωστά απαιτεί μια ασφαλή βάση, ένα απάνεμο κέντρο λήψης αποφάσεων. Ζούγκλα και χάος δεν επιθυμεί κανείς νουνεχής επιχειρηματίας, ασχέτου μεγέθους. Μόνο όποιος δεν έχει να χάσει τίποτα δεν αγωνιά.
Η εκτόξευση της ανεργίας που θα προκληθεί, η σταδιακή ερήμωση του Πειραιά και των όμορων δήμων και η απογύμνωση της Ελλάδας από τη σημαντικότερη παγκόσμια –οικονομική και διπλωματική- δύναμή της δεν επιτρέπουν ριψοκίνδυνα πολιτικά παιχνίδια. Εκεί που μιλούσαμε για τις προτάσεις Γιούνκερ και την επανεξέταση της φορολόγησης της ναυτιλίας, σήμερα μιλάμε για τον αιφνίδιο στραγγαλισμό της με ύποπτες και απρόσμενες μεθόδους.
To κωμικοτραγικό μάλιστα είναι ότι οι πρόσφατες εξαγγελίες του Βρετανού υπουργού οικονομικών, σχετικά με τη φορολόγηση αλλοδαπών επιχειρηματιών, θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα έναυσμα για κύμα μετεγκατάστασης επιχειρηματιών στην Ελλάδα- άρα και για επιπρόσθετες δουλειές. Αναμένονται εξελίξεις. Ευελπιστούμε όχι δυσάρεστες.
Η κυβέρνηση και πολύ περισσότερο οι αρμόδιοι υπουργοί οφείλουν να δουν με σοβαρότητα τη νέα τάξη πραγμάτων και τις νέες προκλήσεις εντός και εκτός των πυλών μας.
Φωτο ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ