Θετική επίδραση για την απόδοση των οικονομιών θα αποτελέσει η υπογραφή συμφωνιών...

Θετική επίδραση για την απόδοση των οικονομιών θα αποτελέσει η υπογραφή συμφωνιών μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας

105
Θετική επίδραση για την απόδοση των οικονομιών θα αποτελέσει η υπογραφή συμφωνιών μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας

Φωτό:ΑΠΕ (HARISH TYAGI)

Της Μαρίας Μπερτζελέτου, Shipping Analyst Golden Destiny Research & Valuations Department

Το κλείσιμο της φετινής βδομάδας συναντά για μια ακόμη φορά την Ελλάδα στο προσκήνιο των οικονομικών νέων με τον Γερμανό υπουργό οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε να τονίζει ότι η σταθερότητα της ανοδικής πορείας της ευρωζώνης δε μπορεί πλέον να ζημιωθεί από την κρίσιμη κατάσταση της Ελληνικής οικονομίας. Σε άρθρο του στο περιοδικό Focus αναφέρει: «Πέντε χρόνια μετά το πρώτο πρόγραμμα εξακολουθούμε να μιλάμε ακόμη για βοήθεια προς την Ελλάδα. Παρόλα αυτά η Ευρώπη είναι συνολικά σε προφανώς καλύτερη κατάσταση. Κάποτε (η Ελλάδα) έθετε ολόκληρο το οικοδόμημα του ευρώ σε κίνδυνο, αυτό το ζήτημα δεν τίθεται πλέον».

Στην πλευρά της Ασίας, αδύναμη παρέμεινε η μεταποιητική δραστηριότητα στην Κίνα το Μάιο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Συγκεκριμένα, ο δείκτης PMI της HSBC αυξήθηκε οριακά αυτόν τον μήνα στις 49,1 μονάδες από 48,9 μονάδες που ήταν τον Απρίλιο,  παραμένοντας κάτω από τις 50 μονάδες που διαχωρίζουν την ανάπτυξη από τη συρρίκνωση της δραστηριότητας για δεύτερο συνεχόμενο μήνα. Παρόλο την εξασθένιση που υποδηλώνει η Κινέζικη οικονομία για το δεύτερο εξάμηνο της φετινής χρονιάς, ιδιαίτερη αξία έχει η αξία  προγραμματισμένων επενδύσεων ύψους 50 δις δολ. σε έργα υποδομής από την Κίνα στη Βραζιλία.

Επιπλέον, θετική επίδραση για την απόδοση των αναδυόμενων οικονομιών θα αποτελέσει η εμπορική υπογραφή συμφωνιών ύψους 22 δις δολαρίων μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας.

«Θα εργαστούμε μαζί προς το κοινό μας συμφέρον. Η Ινδία είναι έτοιμη για επιχειρηματικές δραστηριότητες», δήλωσε ο Μόντι, ο οποίος πραγματοποιεί την πρώτη του επίσημη επίσκεψη στην Κίνα, επιδιώκοντας την συγκέντρωση οικονομικών πόρων για τη βελτίωση των υποδομών της Ινδίας. Η Κίνα είναι ο πιο σημαντικός εμπορικός εταίρος της Ινδίας.

Για την παγκόσμια ναυλαγορά, η τελευταία βδομάδα του Μαΐου τερματίζει με τον τομέα των bulkers να μην παρουσιάζει εικόνα διαφοροποίησης για τα πρώτα δυο τρίμηνα της φετινής χρονιάς, καθώς ο γενικός δείκτης Baltic Dry Index δε μπορεί να σταθεροποιηθεί εδώ και τόσους μήνες άνω από 600 μονάδες. Θετικά, ωστόσο, παραμένουν τα σημάδια στον τομέα των tankers για τα πλοία μεταφοράς αργού  πετρελαίου με την Κίνα να ασκεί κινητήρια δύναμη στις εισαγωγές πετρελαίου.

Τελευταία επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι η πτώση της τιμής του αργού πετρελαίου υποκίνησε σημαντικά την τάση των εισαγωγών από την πλευρά της Ασίας. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία από τη Γενική Διεύθυνση Τελωνείων ( GeneralAdministration of Customs), η Κίνα σημείωσε για το μήνα Απρίλιο ρεκόρ εισαγωγών από τη Μέση Ανατολή αγγίζοντας τα 4.06 εκ βαρέλια /ημέρα με βασικό προμηθευτή τη Σαουδική Αραβία, παρουσιάζοντας 10% ετήσια αύξηση Αξίζει να αναφερθεί ότι αντίστοιχο μήνα τη περσινή χρονιά, οι Κινέζικες εισαγωγές αργού πετρελαίου πλησίαζαν τα 3.69 εκ βαρέλια/ημέρα.

Στην αγορά των bulkers- πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, η απόδοση του γενικού δείκτη BDI μπορεί να είχε προβάλει σημάδια ανοδικής τάσης πάνω από τις 600 μονάδες στα μέσα του Μαΐου, ωστόσο ο πέμπτος μήνας της φετινής χρονιάς τερματίζει για τρίτο συνεχόμενο μήνα κάτω από τα όρια των 600 μονάδων.

Τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize τερματίζουν άνω από το όριο $4,000/ημέρα, ανά μέσο όρο, παρουσιάζοντας μηνιαία ποσοστιαία αύξηση 36%. Τα επίπεδα ναυλαγοράς στο μέγεθος capesize πέρσι την αντίστοιχη περίοδο, ήταν άνω από $10,000/ημέρα.

Ο γενικός δείκτης BDI έκλεισε χθες στις 588 μονάδες, 32 μονάδες κάτω από το κλείσιμο της προηγούμενης βδομάδας και 40.5% κάτω από το κλείσιμο του Μαΐου 2014, όταν η μέση τιμή του δείκτη ήταν 988 μονάδες. Η κατώτατη τιμή που έχει συναντήσει ποτέ ο δείκτης είναι 509 μονάδες στις 18 Φεβρουαρίου 2015 και έσπασε το ιστορικό κατώτατο ρεκόρ -554 μονάδες που είχε σημειωθεί στις 31 Ιουλίου, 1986.

Στη ναυλαγορά των crude tankers – πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου- η διαδρομή AG/USG για τα πλοία very large crude carriers, παρουσιάζει εκπληκτική άνοδο τις τελευταίες δυο βδομάδες του Μαΐου με επίπεδα άνω από WS40.

Τα τωρινά επίπεδα ναυλαγοράς εμφανίζουν αύξηση 10 μονάδων WS από τον προηγούμενο μήνα και άνοδο 27 μονάδων από το κλείσιμο του Σεπτεμβρίου 2014. (WS18) . Τα επίπεδα ναυλαγοράς παραμένουν τώρα άνω από το όριο WS 30 από το κλείσιμο της βδομάδας 10 Απριλίου, 2015.

Εν αντιθέσει με την τάση εξασθένισης στο μικρότερο μέγεθος μεταφοράς αργού πετρελαίου – aframax που είχε εμφανιστεί στα μέσα του Μαΐου, το κλείσιμο του μήνα σημειώνει σημαντική ανοδική διόρθωση.

Στη διαδρομή CBS-USG, τα επίπεδα ναυλαγοράς αυξήθηκαν σε WS150 ($ 76,000/ημέρα), παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 50 μονάδες από τις αρχές του μήνα, παραμένοντας σταθερά άνω από ψυχολογικό όριο WS100.

Στην αγορά των containers – πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, o γενικός δείκτης Shanghai Container Freight Indexπαραμένει σε έντονη ύφεση από τις αρχές του Μαΐου και ι κάτω από 1,000 μονάδες από το κλείσιμο του Φεβρουαρίου 2014. Η αρνητική απόδοση συνεχίζει να καθοδηγείται από την εξασθένηση στη διαδρομή Ασία-Ευρώπη που παρουσιάζει επίμονα σημάδια αποδυνάμωσης μετά το τέλος του Κινέζικου νέου έτους. Ο δείκτης τερμάτισε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας στις 676 μονάδες, 82 μονάδες κάτω από την περασμένη βδομάδα (11% κάθοδο) με τη διαδρομή Ασία-Ευρώπη να παρουσιάζει 33% εβδομαδιαία μείωση και 69% ύφεση από το τις αρχές του Αυγούστου 2014. Το υψηλότερο επίπεδο του δείκτη ήταν στις αρχές του Αυγούστου 2014 που πλησίαζε στις 1,200 μονάδες.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.