
Σε μείζον ζήτημα για την ποντοπόρο ναυτιλία έχει αναδειχθεί η εφαρμογή της νέας διεθνούς συνθήκης Ballast Water Management Convention, η οποία και αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις αρχές του 2016, σχετικά με τη διαχείριση του έρματος των πλοίων, όπως τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους οι θεσμικοί φορείς της ναυτιλίας.
Ειδικότερα, η ναυτιλιακή κοινότητα υποστηρίζει πως θα πρέπει να υπάρξει ένα ρεαλιστικό χρονικό πλαίσιο εφαρμογής του νέου κανονισμού, το οποίο αφενός θα επιτρέψει στους πλοιοκτήτες να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα για να εναρμονιστούν με τη νέα νομοθεσία, αφετέρου θα δώσει τον απαραίτητο χρόνο για τα νέα συστήματα διαχείρισης έρματος (ballast water management systems) να εγκριθούν και να πιστοποιηθούν για την καταλληλότητά τους από τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές.
Υπενθυμίζεται ότι στις ΗΠΑ, έχει ήδη τεθεί σε ισχύ μονομερώς ειδική νομοθεσία, σύμφωνα με την οποία, όλα τα πλοία που εισέρχονται στα αμερικανικά χωρικά ύδατα θα πρέπει να διαθέτουν σύστημα διαχείρισης έρματος εγκεκριμένο από την Αμερικανική Ακτοφυλακή (US Coast Guard). Στην παρούσα φάση, 54 συστήματα που διατίθενται στην αγορά έχουν εγκριθεί με βάση τις προδιαγραφές που έχει θέσει ο ΙΜΟ αλλά είναι άγνωστο εάν θα λάβουν την απαιτούμενη έγκρισηαπό τις αρμόδιες αμερικανικές αρχές. Καθώς λοιπόν οι πλοιοκτήτες καλή τη πίστη θα επιθυμήσουν να εναρμονιστούν με τις διεθνείς και εθνικές προδιαγραφές, εκτίθενται άμεσα στον κίνδυνο (ή ρίσκο) μιας πιθανούς διπλής επένδυσης στα εν λόγω συστήματα, ενόσω όπως επισημαίνουν οι φορείς της ναυτιλίας, περισσότερα από 50.000 πλοία θα χρειαστούν νέα συστήματα για τη διαχείριση του έρματος, το κόστος των οποίων θα κυμαίνεται από 1 έως 5 εκ. δολάρια έκαστο.
Το ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί εκ νέου κατά τη διάρκεια της επερχόμενης 68ης συνάντησης εργασίας της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ (Marine Environment Protection Committee).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Με το σταγονόμετρο ανακυκλώνονται containerships φέτος, καθώς, βάσει δεδομένων της BIMCO, ο εν λόγω αριθμός διαμορφώνεται στις δέκα ανακυκλώσεις μέχρι και σήμερα για το…

Οι εταιρείες Airbus, Leonardo και Thales ανακοίνωσαν την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου ότι θα συνενώσουν τις δορυφορικές και διαστημικές δραστηριότητές τους, με στόχο να δημιουργήσουν…

Η σπορά των χειμερινών σιτηρών στην Ευρώπη προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς, με κινητήριο μοχλό το ξηρότερο κλίμα και τις λιγότερες βροχοπτώσεις συγκριτικά με τα…

Με ταχύτατους ρυθμούς και γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Royal Caribbean. Βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο όμιλος…

Υπό πίεση φαίνεται πως βρίσκονται οι πολιτείες της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ σε ό,τι αφορά τις προμήθειες καυσίμων, μετά την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει…

Οι εισαγωγές σόγιας της Κίνας αντιπροσωπεύουν το 60% του παγκόσμιου εμπορίου, επισκιάζοντας όλες τις άλλες αγορές μαζί, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ναυλομεσιτικής…

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ