Το δεξαμενόπλοιο “Devon” της Euronav

Το δεξαμενόπλοιο “Devon” της Euronav

3247
Το δεξαμενόπλοιο “Devon” της Euronav

Το δεξαμενόπλοιο “Devon” (157.642 dwt) είναι το 17ο δεξαμενόπλοιο μεταφοράς αργού πετρελαίου κατασκευασμένο από το ναυπηγείο Samsung Heavy Industries της Ν. Κορέας που ανήκει στο στόλο της Euronav. Αν και το πλοίο κατασκευάστηκε βάσει τυποποιημένης σχεδίασης από την πλευρά του ναυπηγείου, κάποιες βασικές τροποποιήσεις ενσωματώθηκαν μετά από διαπραγματεύσεις μεταξύ του πλοιοκτήτη και του ναυπηγείου. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του πλοίου -αρκετά ελκυστικό για τους πλοιοκτήτες που κάνουν διαρκείς αγώνες για την εξοικονόμηση καυσίμων- είναι η χρήση διατάξεων που για τη Samsung ονομάζονται Saver Fins. Οι διατάξεις αυτές περιλαμβάνουν τέσσερις ατσάλινες λεπίδες (steel blades), δύο στην αριστερή και δύο στη δεξιά πλευρά, που οδηγούν τη ροή του θαλασσινού νερού στην προπέλα και με βάση τις δοκιμές έχουν δείξει ότι βοηθούν στη μείωση κατανάλωσης καυσίμου από 2% έως 3%. Η Euronav έχει εγκαταστήσει αυτές τις διατάξεις (devices) σε άλλα έξι πλοία, αποσκοπώντας στη βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμων και σε μειωμένα επίπεδα κραδασμών που προκαλούνται από την προπέλα.

ZI8I3905

Στα πρώτα πλοία που είχαν παραδοθεί, το 1998, υπήρχε πρόστεγο (forecastle), αλλά σήμερα, λόγω των κανονισμών για την ορατότητα, το πρότυπο σχέδιο της Samsung έχει επίπεδο (flush) κατάστρωμα. Λόγω του μειωμένου ύψους εξάλων (freeboard) στην πλώρη και για την προστασία μηχανημάτων και εξαρτημάτων από τη θαλασσοταραχή, το παραπέτο (bulwark) έχει υψωθεί στα 1,8 μέτρα πάνω από το κύριο κατάστρωμα και επεκτείνεται προς τα πρύμα έως τη μέση της Νο 1 δεξαμενής φορτίου. Υπάρχει ένα επιπλέον βαρούλκο πρόσδεσης (mooring winch) στο  κύριο κατάστρωμα μπροστά από το χώρο καταλυμάτων και ενδιαίτησης (accommodation area), το οποίο με τα πρόσθετα συρματόσχοινα (extramooring lines) δίνει στον καπετάνιο περισσότερες επιλογές κατά την πρόσδεση του βαποριού στα διάφορα λιμάνια. Αυτό το βαρούλκο είναι επιπλέον των απαιτήσεων του OCIMF.

Οι σωσίβιες λέμβοι αντί στο κύριο κατάστρωμα, όπως είναι στα περισσότερα τυποποιημένα σχέδια ναυπηγείων, βρίσκονται σε υπερυψωμένο κατάστρωμα λέμβων (boat deck) στην αριστερή και δεξιά πλευρά του χώρου ενδιαίτησης στο επίπεδο Α΄ καταστρώματος, για την αποκλειστική χρήση αποθήκευσης των σωσίβιων λέμβων. Αυτό επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση και μειώνει τον κίνδυνο ζημιών από θαλασσοταραχή.

Στο αντλιοστάσιο υπάρχουν, μεταξύ άλλων, τρεις ατμοκίνητες αντλίες φορτίου παροχής 4.000 m3 /h. Το σύστημα αδρανούς αερίου (flue-type inertgas system) τροφοδοτεί τις δεξαμενές φορτίου με αδρανές αέριο αποτρέποντας πιθανή έκρηξη από υψηλή συγκέντρωση υδρογονανθράκων.

Η εκφόρτωση πραγματοποιείται χρησιμοποιώντας, αρχικά, ένα αυτόματο σύστημα εκφόρτωσης συνδεδεμένο με κάθε αντλία φορτίου και, τέλος, μέσω μιας εξειδικευμένης γραμμής (stripping line) με μια αντλία αποστράγγισης (stripping pump). Αυτόματοι μετρητές μεταδίδουν την ποσότητα του φορτίου μέσα σε κάθε δεξαμενή στο θάλαμο ελέγχου φορτίου (cargo control room).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Σε κάθε δεξαμενή φορτίου υπάρχουν αισθητήρες πίεσης του κενού χώρου. Αυτό αποτελεί μια επιπλέον ασφαλιστική διάταξη κατά της υπερπίεσης ή υποπίεσης στις δεξαμενές. Ως πρόσθετη προφύλαξη για τον κίνδυνο ρύπανσης, έχουν εγκατασταθεί ανεξάρτητοι επιτηρητές υπερπλήρωσης (overfill alarms) εκτός από τις δεξαμενές φορτίου και για τις δεξαμενές καυσίμων.

Η σταθερού βήματος, τετράπτερη προπέλα οδηγείται από την κύρια μηχανή, η οποία αναπτύσσει ιπποδύναμη 18.640 kW (25,320bhp). Αισθητήρες θερμοκρασίας έχουν τοποθετηθεί στα έδρανα βάσεως και στα έδρανα διωστήρος (main & crank pin bearings).

Η κύρια μηχανή παράγει την ιπποδύναμή της με τη βοήθεια δύο υπερπληρωτών καυσαερίων προσδίδοντας πρόσθετη ασφάλεια κατά τη διάρκεια των ταξιδιών του βαποριού στον Βόρειο Ατλαντικό.

DSCN

Τρία ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη, οδηγούμενα από κινητήρες ντίζελ, κάθε ζεύγος μεγίστης ισχύος 950 kW (1.188kVA), προμηθεύουν το απαιτούμενο ηλεκτρικό ρεύμα για τις ανάγκες του πλοίου. Το ηλεκτρικό σύστημα υποστηρίζεται επιπλέον από ένα ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος έκτακτης ανάγκης (emergency set), μεγίστης ισχύος 375 kVA.

Όσον αφορά στους χώρους καταλυμάτων, ένα πλήρες κατάστρωμα είναι αφιερωμένο στο εργασιακό περιβάλλον του πληρώματος αλλά και για τις κοινωνικές τους δραστηριότητες. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην άνεση του πληρώματος: η θερμοκρασία σε κάθε καμπίνα μπορεί να ρυθμιστεί ανεξάρτητα στη θέρμανση, επίσης κάθε καμπίνα έχει σύνδεση Wi-Fi. Ακόμη, υπάρχει η δυνατότητα το πλήρωμα να κάνει τηλεφωνήματα από την καμπίνα του μέσω προπληρωμένων καρτών.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA SAMSUNG DIGITAL CAMERA

Το “Devon” είναι υπό ελληνική σημαία και έχει πλήρωμα 25 ατόμων.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.