
Το σχεδιασμό ενός επιβατηγού-οχηματαγωγού πλοίου (ΕΓ-ΟΓ) τρίτης γενιάς ανέλαβε η ναυπηγική εταιρεία KNUD E. HANSEN A/S, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωσή της.
Η παραγγελία του πλοίου έγινε από τη Δανέζικη εταιρεία ακτοπλοϊκών μεταφορών Strandfaraskip Landsins και αναμένεται να αντικαταστήσει το 40 m RoPax ferry που εξυπηρετεί τη γραμμή ανάμεσα στο νησί Nólsoy και την πόλη Tórshavn, στις νήσους Φερόες.
Το νέο πλοίο θα διαθέτει τα εξής χαρακτηριστικά:
Ολικό μήκος: 37.25 μ
Πλάτος: 11.00 μ
Βύθισμα: 3.00 μ
Χωρητικότητα: περίπου 160 dwt
Χωρητικότητα επιβατών θέρους/χειμώνα: 170 / 90 άτομα
Χωρητικότητα αυτοκινήτων: 10-12 οχήματα
Χωρητικότητα φορτηγών: 2 φορτηγά
Μέγιστη ταχύτητα: 12.0 kn
Υπηρεσιακή ταχύτητα: 10.5 kn
Κύριες μηχανές: 3 x 500 kW
Νηογνώμονας: DNVGL/BV
Ο πρωτοποριακός σχεδιασμός του το καθιστά φιλικό προς το περιβάλλον και εξαιρετικά οικονομικό (το πλοίο θα διαθέτει μπαταρίες και σύστημα ανάκτησης θερμότητας) καθώς όπως αναφέρουν οι σχεδιαστές του, θα μπορεί να πραγματοποιεί ένα ταξίδι μετ’επιστροφής από το Nólsoy στο Tórshavn καταναλώνοντας αποκλειστικά ενέργεια από τη μπαταρία του! Περαιτέρω, ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στην ασφάλεια, καθώς το πλοίο θα διαθέτει διπλό τοίχωμα (double hull) και θα μπορεί να αντεπεξέλθει σε κυματισμό ύψους έως και τριών μέτρων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ