
Φωτό:ΑΠΕ-ΜΠΕ (ΡΑΠΑΝΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ)
Η European Community Shipowners’ Associations (ECSA) καλοσώρισε την πρωτοβουλία των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη σύγκλιση έκτακτης συνόδου κορυφής σχετικά με την αντιμετώπιση της μεταναστευτικής κρίσης στη Μεσόγειο.
Αναφορικά με το ζήτημα, ο Patrick Verhoeven, γενικός γραμματέας της ECSA, ανέφερε: “Τα πρόσφατα άνευ προηγουμένου τραγικά περιστατικά στη Μεσόγειο πρέπει να κινητοποιήσουν τους Ευρωπαίους ηγέτες για να αντιμετωπίσουν την ανθρωπιστική καταστροφή που συντελείται στα ευρωπαϊκά θαλάσσια σύνορα”.
Περαιτέρω, η ναυτιλιακή κοινότητα αναγνωρίζει την ανάγκη εξάλειψης των βαθύτερων αιτιών της κρίσης που αναγκάζει χιλιάδες ανθρώπους να εγκαταλείπουν τις χώρες τους ενώ παράλληλα τονίζει ότι θα πρέπει να χτυπηθούν οι εγκληματίες λαθρέμποροι. Πρωτίστως όμως, θα πρέπει άμεσα να ενισχυθούν οι πόροι για την έρευνα και διάσωση στη Μεσόγειο προκειμένου να αποφευχθούν νέες τραγωδίες, επεσήμανε ο κ.Verhoeven.
Ο κ. Peter Hinchliffe, γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping ανέφερε ότι παρά τις προσπάθειες των μεσογειακών κρατών να διαχειριστούν την κατάσταση, το φαινόμενο πλέον έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο και θα πρέπει όλα τα κράτη-μέλη της Ένωσης να κινητοποιηθούν και να συνδράμουν τις επιχειρήσεις στο πλαίσιο της FRONTEX.
Υπενθυμίζεται ότι στις επιχειρήσεις διάσωσης λαθρομεταναστών στη Μεσόγειο συνδράμουν τακτικά και εμπορικά πλοία, τα οποία υποχρεούνται με βάση τους διεθνείς κανονισμούς να προστατεύουν τη ζωή στη θάλασσα. Ενδεικτικά, για το 2014, 40.000 άνθρωποι στη Μεσόγειο διασώθηκαν από εμπορικά πλοία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ