
Εγκαινιάστηκε στις 13 Απριλίου ο τερματικός σταθμός κρουαζιέρας στον Ιταλικό λιμένα του Μπρίντεζι, ενώ το πρώτο πλοίο που χρησιμοποίησε τις νέες εγκαταστάσεις ήταν το MSC Magnifica της MSC Cruises.
Ο τερματικός σταθμός προϋπήρχε από την περίοδο όπου τα πλοία που δραστηριοποιούνταν στη γραμμή Ελλάδα-Μπρίντεζι χρησιμοποιούσαν το εσωτερικό τμήμα του λιμένα. Με την αύξηση της διακίνησης και του μεγέθους των πλοίων της γραμμής, το εσωτερικό λιμάνι και ο τερματικός σταθμός έπαψαν να χρησιμοποιούνται.
Το εγκαταλελειμένο κτίριο αποτέλεσε τμήμα της στρατηγικής της Λιμενικής Αρχής για αύξηση της διακίνησης κρουαζιέρας. Με μία επένδυση μόλις 2.000.000 ευρώ το κτίριο ανακαινίστηκε πλήρως ενώ υπήρξαν και συνοδευτικά έργα που περιελάμβαναν και έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου.
Με τη συγκεκριμένη επένδυση οι εταιρείες κρουαζιέρας αποφάσισαν να χρησιμοποιούν το εσωτερικό τμήμα του λιμένα και το ανακαινισμένο κτίριο του επιβατικού σταθμού. Να σημειωθεί ότι τα κρηπιδώματα εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων διαθέτουν τα απαιτούμενα βάθη και είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τα κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Επιπλέον, ο τερματικός σταθμός διαθέτει όλες τις διευκολύνσεις για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων, των επιβατών και των αποσκευών τους καθώς και των πληρωμάτων. Έχει συνολική επιφάνεια 2.000 τ.μ. ενώ σημαντικό του πλεονέκτημα είναι ότι βρίσκεται σε απόσταση μόλις 200 μέτρων από το ιστορικό κέντρο του Μπρίντεζι.
Ήδη η MSC Cruises έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει φέτος 35 προσεγγίσεις στο λιμάνι του Μπρίντεζι.
Τέτοιες επενδυτικές κινήσεις θα έπρεπε να πραγματοποιούνται και στη χώρα μας όπου σε αρκετά λιμάνια υπάρχουν επιβλητικά κτίρια τα οποία έχουν εγκαταληφθεί με την πάροδο των χρόνων ενώ θα μπορούσαν με μικρές επενδύσεις να αποτελέσουν σημαντικές υποδομές προσέλκυσης κρουαζιεροπλοίων. Ενδεικτικά αναφέρουμε το κτίριο του παλαιού τελωνείου (νυν επιβατικός σταθμός) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα κτίριο σημαντικής αρχιτεκτονικής αξίας το οποίο έχει απαξιωθεί λόγω του ιδιοκτησιακού του καθεστώτος καθώς ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ η διαχείρισή του ανήκει στον ΟΛΘ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ