
Εγκαινιάστηκε στις 13 Απριλίου ο τερματικός σταθμός κρουαζιέρας στον Ιταλικό λιμένα του Μπρίντεζι, ενώ το πρώτο πλοίο που χρησιμοποίησε τις νέες εγκαταστάσεις ήταν το MSC Magnifica της MSC Cruises.
Ο τερματικός σταθμός προϋπήρχε από την περίοδο όπου τα πλοία που δραστηριοποιούνταν στη γραμμή Ελλάδα-Μπρίντεζι χρησιμοποιούσαν το εσωτερικό τμήμα του λιμένα. Με την αύξηση της διακίνησης και του μεγέθους των πλοίων της γραμμής, το εσωτερικό λιμάνι και ο τερματικός σταθμός έπαψαν να χρησιμοποιούνται.
Το εγκαταλελειμένο κτίριο αποτέλεσε τμήμα της στρατηγικής της Λιμενικής Αρχής για αύξηση της διακίνησης κρουαζιέρας. Με μία επένδυση μόλις 2.000.000 ευρώ το κτίριο ανακαινίστηκε πλήρως ενώ υπήρξαν και συνοδευτικά έργα που περιελάμβαναν και έργα ανάπλασης του παραλιακού μετώπου.
Με τη συγκεκριμένη επένδυση οι εταιρείες κρουαζιέρας αποφάσισαν να χρησιμοποιούν το εσωτερικό τμήμα του λιμένα και το ανακαινισμένο κτίριο του επιβατικού σταθμού. Να σημειωθεί ότι τα κρηπιδώματα εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων διαθέτουν τα απαιτούμενα βάθη και είναι σε θέση να εξυπηρετήσουν ακόμα και τα κρουαζιερόπλοια τελευταίας γενιάς. Επιπλέον, ο τερματικός σταθμός διαθέτει όλες τις διευκολύνσεις για την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων, των επιβατών και των αποσκευών τους καθώς και των πληρωμάτων. Έχει συνολική επιφάνεια 2.000 τ.μ. ενώ σημαντικό του πλεονέκτημα είναι ότι βρίσκεται σε απόσταση μόλις 200 μέτρων από το ιστορικό κέντρο του Μπρίντεζι.
Ήδη η MSC Cruises έχει αποφασίσει να πραγματοποιήσει φέτος 35 προσεγγίσεις στο λιμάνι του Μπρίντεζι.
Τέτοιες επενδυτικές κινήσεις θα έπρεπε να πραγματοποιούνται και στη χώρα μας όπου σε αρκετά λιμάνια υπάρχουν επιβλητικά κτίρια τα οποία έχουν εγκαταληφθεί με την πάροδο των χρόνων ενώ θα μπορούσαν με μικρές επενδύσεις να αποτελέσουν σημαντικές υποδομές προσέλκυσης κρουαζιεροπλοίων. Ενδεικτικά αναφέρουμε το κτίριο του παλαιού τελωνείου (νυν επιβατικός σταθμός) στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ένα κτίριο σημαντικής αρχιτεκτονικής αξίας το οποίο έχει απαξιωθεί λόγω του ιδιοκτησιακού του καθεστώτος καθώς ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ η διαχείρισή του ανήκει στον ΟΛΘ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ