
Παρά την οριακή άνοδο που σημείωσε η εμπιστοσύνη των χρηστών ως προς την αξιοπιστία στο χρόνο αφίξεων της liner ναυτιλίας, οι καθυστερήσεις όμως ως προς τα πλοία που δεν τήρησαν τον αναμενόμενο χρόνο άφιξης, αυξήθηκαν.
Ειδικότερα, όπως αναφέρει η βρετανική Drewry, περίπου το 55% των πλοίων στις τρείς βασικές διαδρομές Ανατολής-Δύσης αφίχθησαν μέσα σε +/- 24 ώρες από τον αναμενόμενο χρόνο άφιξης. Ο μέσος όρος απόκλισης όμως στα υπόλοιπα πλοία κυμάνθηκε από 1.9 έως 2.1 ημέρες, περισσότερο από τα συνηθισμένα ποσοστά καθυστερήσεων τα τελευταία χρόνια.
Η πιο αξιόπιστη ναυτιλιακή εταιρεία για το Φεβρουάριο αναδείχθηκε η Maersk Line με μέσο όρο έγκαιρης απόδοσης φορτίων 76%. Ακολούθησαν οι εταιρείες Cosco με 66%, η Evergreen με 65% και η K Line με 63%. Ως πιο αναξιόπιστες χαρακτηρίστηκαν η Wan Hai (38%) και η PIL (14%).
Μεγάλο αντίκτυπο στους αναμενόμενους χρόνους άφιξης είχε μεταξύ άλλων και η διαμάχη ανάμεσα στα εργατικά σωματεία των αμερικανών λιμενεργατών και τις ναυτιλιακές εταιρείες. Ενδεικτικά, από 743 πλοία που εκτελούσαν δρομολόγια στον Ειρηνικό με προορισμό τα λιμάνια του Los Angeles ή του Long Beach κατά τη διάρκεια του Φεβρουαρίου, μόνο 8% εξ αυτών κατάφεραν να αφιχθούν σύμφωνα με τον προγραμματισμένο χρόνο άφιξης. Παράλληλα, ο μέσος χρόνος απόκλισης στις αφίξεις και παραδόσεις φορτίων ανήλθε σε 10.7 ημέρες ενώ για τον Ιανουάριο ήταν μόνο 4.2 ημέρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ