
Σε λίγους μήνες, τον Μάιο 2015 η Cunard Lines επιστρέφει στη γενέθλια πόλη της στο Λίβερπουλ, για να γιορτάσει την 175η επέτειό της. Οι τρείς ‘βασίλισσες’ του στόλου της, τα κρουαζιερόπλοια Queen Mary 2, Queen Elizabeth και Queen Vicotria θα ‘συναντηθούν’ για πρώτη φορά στον ποταμό Mersey. ενώ στην περίφημη ιστορική προκυμαία του Λίβερπουλ θα λάβουν χώρα από τις 15 Μαΐου έως τις 7 Ιουλίου πολυάριθμες θεαματικές εκδηλώσεις.
Η εταιρεία Cunard είναι συνυφασμένη με τη ναυτιλιακή ιστορία της Βρετανίας αλλά και την ανάπτυξη του Λίβερπουλ σε διεθνές λιμάνι. Το Λίβερπουλ ήταν η γενέθλια πόλη και κύρια έδρα της Cunard από το 1840 μέχρι το 1967. Το κτίριο Cunard, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1917 , είναι ένα από τα πιο διάσημα κτίρια στην προκυμαία και έχει ονομαστεί ως μία από τις «Τρεις Χάριτες» του Λίβερπουλ αφού θεωρείται ένα αριστούργημα στην αρχιτεκτονική της περιοχής.
Το Λίβερπουλ ήταν για σειρά δεκαετιών το πιο σημαντικό λιμάνι αναχώρησης για τους μετανάστες της Βρετανίας προς την Αμερική: 11 εκατομμύρια μετανάστες διέσχισαν τον Ατλαντικό μεταξύ του 1860 και 1900. Περίπου το ένα τρίτο από αυτούς έπλευσε από το Λίβερπουλ.
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων το Queen Mary 2 στις 2 Ιουλίου 2015, θα αναχωρήσει για μια μοναδική κρουαζιέρα από το Λίβερπουλ για τη Νέα Υόρκη, την ίδια ακριβώς ημερομηνία όταν το πρώτο πλοίο της εταιρείας. το Britannia, αναχώρησε στο παρθενικό του ταξίδι για την Αμερική.
Η πόλη του Λίβερπουλ και δεκάδες τοπικοί φορείς συνδράμουν με την εταιρεία Cunard προκειμένου να προσφέρουν στους κατοίκους και στους επισκέπτες σειρά εκδηλώσεων με θέμα τη ναυτιλιακή ιστορία της πόλης και τη σημασία του λιμανιού για την ανάπτυξή της, τους τελευταίους δύο αιώνες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ