
Σε ποινή 14 μηνών σε φυλακή των ΗΠΑ καταδικάστηκε από το δικαστήριο του Μέριλαντ στη Βαλτιμόρη, ο Takashi Yamaguchi, ανώτατο διοικητικό στέλεχος στο τμήμα μεταφορών αυτοκινήτων της εταιρείας θαλάσσιων μεταφορών K-Line.
Ειδικότερα, ο Yamaguchi, είχε προχωρήσει σε συμβιβασμό με τις αμερικανικές αρχές το Νοέμβριο του 2014, αποδεχόμενος τις κατηγορίες για κατανομή πελατών και διαδρομών, «στήσιμο» διαγωνισμών και δημιουργία καρτέλ αναφορικά με τις τιμές των διεθνών μεταφορών ro-ro cargos (αυτοκίνητα, φορτηγά κ.α.), μεταξύ άλλων, από και προς τις ΗΠΑ, για το διάστημα 2006-2010.
Η πρακτική αυτή είχε ως αποτέλεσμα την άνοδο των τιμών στα εισαγόμενα στις ΗΠΑ αυτοκίνητα και φορτηγά αλλά και σε κατασκευαστικούς και αγροτικούς εξοπλισμούς.
Σύμφωνα με το αμερικανικό δίκαιο, ο κατηγορούμενος ενήργησε κατά παράβαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας Sherman Act. Το δικαστήριο αποδέχτηκε το συμβιβασμό και αποφάσισε περαιτέρω την έκτιση ποινής 14 μηνών από τον κατηγορούμενο και την καταβολή ποινικού προστίμου 20.000 δολαρίων για συμμετοχή σε συνομωσία.
Στις 30 Ιανουαρίου, έτερος αξιωματούχος της εταιρείας, ο Hiroshige Tanioka καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης 18 μηνών και σε καταβολή προστίμου 20.000 δολαρίων, έχοντας ήδη προχωρήσει σε συμβιβασμό με τις δικαστικές αρχές.
Οι αμερικανικές τελωνειακές αρχές σε συνεργασία με το FBI, έχουν ξεκινήσει ενδελεχή έρευνα αναφορικά με τη δημιουργία καρτέλ και άλλες μονοπωλιακές πρακτικές που οδηγούν σε στρέβλωση των κανόνων της ελεύθερης αγοράς. Όπως όλα δείχνουν, οι ΗΠΑ έχουν ήδη αρχίσει να δρέπουν τους καρπούς των προσπαθειών τους, υποχρεώνοντας τρεις εταιρείες μεταφορών-ανάμεσα στις οποίες και η προαναφερθείσα K-Line- να καταβάλλουν ποινικά πρόστιμα ύψους 136 εκ. δολαρίων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ