
															Την προσοχή σχετικά με τα φορτία που μπορούν υπό προϋποθέσεις να υποστούν υγροποίηση εφιστά η Διεθνής Ένωση Πλοιοκτητών Ξηρού Φορτίου (Intercargo), επισημαίνοντας τους σημαντικούς κινδύνους που εγκυμονούν για τα φορτηγά πλοία.
Στις αρχές Ιανουαρίου ένα περιστατικό υγροποίησης ξηρού φορτίου έλαβε χώρα στο πλοίο Bulk Jupiter, υπό σημαία Bahamas. Το φορτηγό πλοίο βυθίστηκε λόγω υγροποίησης του φορτίου βωξίτη που μετέφερε, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο 18 από τα 19 μέλη του πληρώματος.
Η υγροποίηση λαμβάνει χώρα όταν οι συνθήκες μεταφοράς ορισμένων χύδην ξηρών φορτίων ξεπεράσουν ορισμένα ανώτατα επιτρεπτά όρια σε παράγοντες όπως είναι η υγρασία εντός των αμπαριών. Η υγροποίηση επηρεάζει άμεσα την ευστάθεια του πλοίου καθώς είναι πιθανότερη η μετατόπιση του φορτίου και ειδικά σε συνθήκες θαλασσοταραχής..
Τα φορτία που είναι πιο επικίνδυνα να υποστούν υγροποίηση είναι αυτά που ανήκουν στην κατηγορία Α του Διεθνούς Κώδικα Θαλάσσιας Μεταφοράς Στερεών Φορτίων (IMSBC Code), και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τον άνθρακα και το νικέλιο.
Η Intercargo, τονίζει την ανάγκη λήψης πρόσθετων μέτρων από το Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), αναφορικά με τις προϋποθέσεις για την φορτοεκφόρτωση τέτοιων φορτίων από τα πλοία, ενώ παράλληλα επεσήμανε την ανάγκη αυστηρότερων ελέγχων από τις αρχές των Port State Control.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ