
«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή τη συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής του ΥΝΑ.
Στην ομιλία του ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, επεσήμανε για τη λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση ότι, η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών τονίζοντας ότι ο τρόπος και οι διαδικασίες θα διαφοροποιηθούνε προκειμένου η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος διεθνούς εμβέλειας.
Σημαντική ήταν η επισήμανση των δύο υπουργών για την αυτοτέλεια του υπουργείου Ναυτιλίας δηλώνοντας ότι η ένταξή του στο υπερυπουργείο Οικονομίας ανήκει σε μια λογική αναβάθμισης του ρόλου και των σχέσεων της ελληνικής ναυτιλίας με την ελληνική οικονομία. Όσον αφορά το Λιμενικό Σώμα ο κ. Δρίτσας υπογράμμισε τη σημασία που έχει για τη λειτουργία του υπουργείου και δεσμεύτηκε για την περαιτέρω αναβάθμισή του.
Για το θέμα της ακτοπλοΐας ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι θα δοθούν βιώσιμες λύσεις οι οποίες θα έχουν στόχο την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.
Κλείνοντας την ομιλία του ο υπουργός, Γιώργος Σταθάκης, δήλωσε χαρακτηριστικά: «ήρθαμε για να λύσουμε και όχι να δημιουργήσουμε προβλήματα. Θα υπάρχει διάλογος και συζήτηση για τα θέματα της ναυτιλίας, από την οποία προέρχεται το ένα στα τρία ευρώ του γενικού συναλλάγματος. Θα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, των εργασιακών σχέσεων ενώ θα εξεταστεί και το θέμα των μισθών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ