
«Κάθε τι που έχει εγκατασταθεί με σύμβαση στη χώρα μας είναι σεβαστό. Όσον αφορά στην παραχώρηση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην COSCO στεκόμαστε με πολύ σοβαρότητα απέναντι στις συμβατικές υποχρεώσεις του ελληνικού κράτους. Πέρα από τη συζήτηση που θα ανοίξουμε για αυτή τη συμφωνία, το πρώτιστο ζήτημα είναι να εντάσσονται στην αναβάθμιση διακρατικών σχέσεων. Στο πλαίσιο αυτό θέλουμε ανοιχτούς ορίζοντες για την αναβάθμιση των σχέσεων με την Κίνα και τον κινεζικό λαό», είπε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θόδωρος Δρίτσας, κατά την τελετή παράδοσης – παραλαβής του ΥΝΑ.
Στην ομιλία του ο υπουργός Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης, επεσήμανε για τη λιμενική πολιτική που θα ακολουθήσει η κυβέρνηση ότι, η Ελλάδα θα παραμείνει διεθνής κόμβος μεταφορών τονίζοντας ότι ο τρόπος και οι διαδικασίες θα διαφοροποιηθούνε προκειμένου η λιμενική υποδομή να γίνει χώρος διεθνούς εμβέλειας.
Σημαντική ήταν η επισήμανση των δύο υπουργών για την αυτοτέλεια του υπουργείου Ναυτιλίας δηλώνοντας ότι η ένταξή του στο υπερυπουργείο Οικονομίας ανήκει σε μια λογική αναβάθμισης του ρόλου και των σχέσεων της ελληνικής ναυτιλίας με την ελληνική οικονομία. Όσον αφορά το Λιμενικό Σώμα ο κ. Δρίτσας υπογράμμισε τη σημασία που έχει για τη λειτουργία του υπουργείου και δεσμεύτηκε για την περαιτέρω αναβάθμισή του.
Για το θέμα της ακτοπλοΐας ο αναπληρωτής υπουργός δήλωσε ότι θα δοθούν βιώσιμες λύσεις οι οποίες θα έχουν στόχο την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών.
Κλείνοντας την ομιλία του ο υπουργός, Γιώργος Σταθάκης, δήλωσε χαρακτηριστικά: «ήρθαμε για να λύσουμε και όχι να δημιουργήσουμε προβλήματα. Θα υπάρχει διάλογος και συζήτηση για τα θέματα της ναυτιλίας, από την οποία προέρχεται το ένα στα τρία ευρώ του γενικού συναλλάγματος. Θα δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, των εργασιακών σχέσεων ενώ θα εξεταστεί και το θέμα των μισθών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η τεχνολογία συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας για πλήρως ηλεκτρικά πλοία εδραιώνεται ως βασικός πυλώνας της αποανθρακοποίησης των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με τη Corvus Energy να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη…

Η πράσινη αμμωνία καθιερώνεται ως ένας από τους πλέον ώριμους ενεργειακούς φορείς για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας και η επένδυση της CMB.TECH, που ανακοινώθηκε…

Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφωνεί να χορηγήσει δάνειο στην Ουκρανία ύψους 90 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα έτη 2026-2027, μέσω δανεισμού της ΕΕ», αναφέρουν τα συμπεράσματα…

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, εκπροσώπησε την Ελλάδα στην τελετή υπογραφής μνημονίων συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πρωτοβουλίας για…

Μία ακόμα συμφωνία στα logistics, αυτή τη φορά με την Africa Oil Supply (AOS) στη Γουινέα, υπέγραψε πρόσφατα η NORDEN. Πρόκειται για τη δεύτερη τέτοια συμφωνία της…

Η παγκόσμια κατανάλωση άνθρακα αναμένεται ότι το 2025 θα κάνει νέο ρεκόρ, εν μέρει χάρη σε πολιτικά μέρα της κυβέρνησης Τραμπ, όμως αναμένεται επίσης…

Δύο από τους μεγαλύτερους oil majors, η Shell και η Chevron, «αποχαιρέτησαν» το Sea Cargo Charter, την πρωτοβουλία ναυλωτών για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων…

Επιπλέον 41 δεξαμενόπλοια προστέθηκαν στη λίστα κυρώσεων της ΕΕ, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, τα οποία αποτελούν μέρος του «σκιώδους» στόλου. Τα 41 αυτά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ