
Seagull Maritime has become the first overseas company to secure training centre approval from the Panama Maritime Authority following the PMA’s 2014 change of leadership. The approval process included a two-day inspection of Seagull Maritime’s Horten, Norway facilities by three PMA staff.
“We are the first training centre in the world to be audited and approved by the new administration of PMA outside of Panama, as part of an exhaustive review by the Flag State demanding the attention of six Seagull Maritime staff,” said Torger Tau, Manager – Training Courses, Seagull Maritime AS.
The audit confirms the alignment of Seagull Maritime’s entire onboard training programme with IMO Model Courses, and authorizes Seagull Maritime to conduct training courses on PMA’s behalf in line with the lnternational Convention on Standards of Training, Certification and Watchkeeping.
“In most cases Flag States review individual courses, while their approval of the training centre itself is based on approvals we hold from the Norwegian Maritime Authority,” said Mr Tau. “Separate approval from Panama – the largest ship registry in the world, with about 8,600 ships carrying its flag – included a request to verify our own record-keeping on seafarer data. Our archive was interrogated at random down to the level of single seafarer records, while PMA required a briefing on our training methods.
“PMA showed particular interest in our updated Ship Security computer-based training modules and the suite of products we have refined to reflect the demands of STCW. However, with more than 9,000 ships using the Seagull training solution onboard, this approval is of great significance for us and our customer base.”
During 2014 Seagull Maritime broke a previous company record, by issuing over 14,000 certificates and course diplomas to seafarers to acknowledge the completion of the training specialist’s on-board courses.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ