
Με αφορμή τις χθεσινές δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Θεόδωρου Δρίτσα, κατά τη διάρκεια της κοπής πίτας του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, σχετική με την ακτοπλοΐα και τη ναυτιλία, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, δήλωσε:
“Το κρυφό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για τη ναυτιλία και την ακτοπλοΐα αποκάλυψε χθες ο κ. Δρίτσας με τις δηλώσεις του:
α) για δημιουργία κρατικού φορέα και την επιβολή ουσιαστικά κομματικού ελέγχου στην ακτοπλοΐα, παραγνωρίζοντας και ακυρώνοντας τον ρόλο της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και της αγοράς.
β) για επαναφορά στις εποχές των κρατικών μονοπωλίων για τους νησιώτες, που απέτυχαν, χρεοκόπησαν και κατέστησαν την ακτοπλοΐα για τους νησιώτες αγαθό πολυτελείας.
γ) για «πολιτικοποίηση» του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου υποτιμώντας τον πολυδιάστατο ρόλο του Λιμενικού Σώματος και τα στελέχη του που υπηρετούν τη ναυτιλία, εκφράζοντας την αντίληψη πλήρους και κομματικού ελέγχου.
Σήμερα είναι μία περίοδος, που μετά από πέντε συναπτά χρόνια οι εταιρείες της ακτοπλοΐας παρουσίασαν λειτουργικά κέρδη, ενώ περιορίσθηκαν οι επιδοτήσεις για τις «άγονες γραμμές» στο μισό και ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα βελτιώθηκε το ακτοπλοϊκό δίκτυο, με επίκεντρο τον εξορθολογισμό στις γραμμές του Βορείου Αιγαίου.
Οι νησιώτες αντιλαμβάνονται ότι υποστηρίζουμε την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών και την εξυπηρέτηση τους, χωρίς να τους επιβαρύνουμε με ανεφάρμοστες πολιτικές που οδηγούν σε νέους και πολλαπλάσιους φόρους.
Οι νησιώτες δεν χρειάζονται αποτυχημένους σχεδιασμούς «κομματικών εγκεφάλων», αλλά ένα αυτοτελές και ισχυρό Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου που διασφαλίζει την εθνική συνοχή της χώρας και την απρόσκοπτη συγκοινωνιακή κάλυψη των νησιών».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ