
Με μία άκρως προκλητική ενέργεια, η Άγκυρα δεσμεύει, μέχρι τις 6 Απριλίου, οκτώ περιοχές στην Ανατολική Μεσόγειο για έρευνες του σεισμογραφικού σκάφους «Barbaros». Δίνει, επίσης, τις οκτώ συντεταγμένες των περιοχών αυτών, από τις οποίες φαίνεται ξεκάθαρα ότι το «Barbaros» θα διεξάγει και πάλι έρευνες εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης της Κύπρου.
Μία από τις περιοχές απέχει μόνο 17,8 ναυτικά μίλια από τα νοτιότερα παράλια της Λεμεσού, ενώ η πιο μακρινή περιοχή βρίσκεται σε απόσταση 76,6 ναυτικά μίλια. Έρευνες φαίνεται ότι θα γίνουν ακόμα και μέσα στο οικόπεδο 12 της Κυπριακής ΑΟΖ, καθώς και κοντά στο οικόπεδα 8, 9, 1, 2 και 3.
«Η παραπάνω ενέργεια θα πρέπει να προβληματίσει έντονα τη διεθνή κοινότητα και όλους αυτούς που δηλώνουν συνεχώς ενδιαφέρον για έξοδο από τη σημερινή στασιμότητα οδηγώντας τους σε πολύ συγκεκριμένες ενέργειες προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις», σημειώνει σε γραπτή δήλωσή του ο Κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Νίκος Χριστοδουλίδης.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χριστοδουλίδης αναφέρει ότι « γίνεται σαφές και ξεκάθαρο ότι πως η απόφαση για αναστολή συμμετοχής της ελληνοκυπριακής πλευράς στις συνομιλίες παραμένει αμετάβλητη. Παρά τις επίπονες προσπάθειες του Προέδρου και της ελληνοκυπριακής πλευράς, τη βούληση και επίδειξη εποικοδομητικού πνεύματος, την έντονη και συνεχή διπλωματική δράση της κυβέρνησης για προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας, η νέα τουρκική απόφαση για έκδοση Navtex περιπλέκει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, ενώ καθιστά προφανές ακόμη και στους πιο δύσπιστους, ποιος φέρει την ευθύνη για τη σημερινή στασιμότητα, την αναστολή των συνομιλιών, καθώς και την συνεχή απειλή περαιτέρω αστάθειας στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου» σημειώνεται στη γραπτή δήλωση του Κύπριου κυβερνητικού εκπροσώπου .
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ