
Ο Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) κ. Koji Sekimizu σε δήλωσή του αναφέρθηκε στα δυστυχήματα που συνέβησαν σε επιβατικά πλοία το 2014 και στον μεγάλο αριθμό ανθρώπινων απωλειών. Μάλιστα η δήλωση του Γενικού Γραμματέας γίνεται σε μία στιγμή που η επιβατηγός ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με ένα ακόμη συμβάν, την πυρκαγιά στο Norman Atlantic η οποία είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια ανθρώπινων ζωών. Ο Γενικός Γραμματέας έκανε αναφορά στο συμβάν του Norman Atlantic καθώς και του Blue Sky M, τονίζοντας ότι τέτοια συμβάντα μας υπενθυμίζουν πόσους κινδύνους μπορεί να κρύβει ένα θαλάσσιο ταξίδι. Εξέφρασε την βαθιά του λύπη στου συγγενείς των θανόντων καθώς και τις ευχαριστίες του στα συνεργεία διάσωσης από Ιταλία και Ελλάδα τα οποία συνέδραμαν τους επιβάτες του πλοίου.
Ο Γενικός Γραμματέας δήλωσε ότι ο Οργανισμός θα αναλάβει όλες τις αναγκαίες δράσεις προκειμένου να διερευνηθούν τα συμβάντα στα οποία ενεπλάκησαν επιβατικά πλοία και να αναληφθούν πρωτοβουλίες για την βελτίωση των προτύπων ασφάλειας. Πρότεινε στα κράτη-μέλη του ΙΜΟ να προχωρήσουν σε αναθεώρηση των υφιστάμενων προτύπων ασφάλειας που αφορούν τα επιβατικά πλοία έτσι ώστε το θέμα να συζητηθεί στην Maritime Safety Committee που θα συνεδριάσει τον Ιούνιο με στόχο να ενισχυθεί το υφιστάμενο κανονιστικό πλαίσιο. Επιπρόσθετα προέτρεψε την Ελλάδα και την Ιταλία να επιταχύνουν την διαδικασία διερεύνησης του δυστυχήματος του Norman Atlantic και να υποβάλλουν τα ευρύματά τους στον ΙΜΟ το συντομότερο δυνατό.
Στο ζήτημα της παράνομης μετανάστευσης δια θαλάσσης και με αφορμή το συμβάν με το πλοίο Blue Sky M ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ σημείωσε ότι η διεθνής κοινότητα θα πρέπει να αναλάβει δράση για να αντιμετωπίσει τους διακινητές οι οποίοι βρίσκονται πίσω από αυτού του είδους την δραστηριότητα αλλά και για να προτείνει τρόπους αποφυγής παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον. Σε ειδική συνεδρίαση που θα συγκαλέσει ο ΙΜΟ τον Μάρτιο θα συζητηθεί το θέμα της αντιμετώπισης των διακινητών ανθρώπινων ψυχών και των μέτρων που μπορούν να ληφθούν ώστε να αποτρέπεται η παράνομη διακίνηση ανθρώπων δια θαλάσσης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ο λιμένας του Αμβούργου πρόκειται να εισέλθει σε νέα εποχή, μετά τις επικείμενες επενδύσεις δισεκατομμυρίων, που ανακοίνωσε στις 4 Ιουλίου η Αρχή του ομώνυμου…
Ο Ντόναλντ Τραμπ γνωστοποίησε χθες, Πέμπτη 10 Ιουλίου, ότι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην επιβολή επιπρόσθετων τελωνειακών δασμών 35% στα καναδικά προϊόντα που εισάγουν…
Η αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης για υποδομές κέντρων δεδομένων (data centers) καθιστά τα υπάρχοντα ηλεκτρικά δίκτυα ανίσχυρα να παρέχουν την απαιτούμενη ισχύ στον σωστό…
Νωχελική παραμένει η δραστηριότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων το 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Allied, 703 πλοία χωρητικότητας 48,4 εκατ. dwt άλλαξαν χέρια…
Αναντίρρητα, η αποανθρακοποίηση βρίσκεται στην κορυφή της ατζέντας πλήθους βιομηχανιών, συμπεριλαμβανομένης και της ναυτιλίας. Στο πλαίσιο αυτό, τα κράτη, ειδικότερα αυτά της ΕΕ, αναζητούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ