
Στους 289 ανέρχεται μέχρι στιγμής ο συνολικός αριθμός των διασωθέντων του Norman Atlantic με τις επιχειρήσεις εκκένωσης να μην έχουν διακοπεί καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας. Μεταξύ αυτών 3 παιδιά αλλά και 2 λαθρεπιβάτες οι οποίοι δεν ήταν καταγεγραμμένοι.
Στη διάρκεια της νύχτας οι προσπάθειες ρυμούλκησης έπεσαν στο κενό, καθώς οι κάβοι από τα ρυμουλκά έσπαγαν εξαιτίας των ισχυρότατων ανέμων που έπνεαν στο σημείο.
Όπως επιβεβαιώνεται από το αρμόδιο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης της Ιταλίας (RCC ROMA), το Ε/Γ- Ο/Γ πλοίο Spirit of Piraeus αποδεσμεύτηκε από την ευρεία επιχείρηση διάσωσης του Ε/Γ-Ο/Γ Norman Atlantic και μαζί με τους 49 διασωθέντες –εκ των οποίων οι 27 είναι Έλληνες-έφτασε στο λιμάνι του Μπάρι. Υπενθυμίζεται ότι το Spirit of Piraeus επιχείρησε νωρίτερα να δέσει στο Μπρίντιζι, πράγμα το οποίο κατέστη αδύνατο λόγω των εξαιρετικά αντίξοων καιρικών συνθηκών.
Μέχρι στιγμής δεν έχει καταστεί η δυνατότητα ρυμούλκησής του Norman Atlantic ενώ τώρα επιχειρούν δύο puma της ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Τα σωστικά συνεργεία συνεχίζουν να την προσπάθεια απομάκρυνσης από αέρος όλων των επιβατών του πλοίου, το οποίο έχει πάρει κλίση, με την πυρκαγιά να βρίσκεται σε ύφεση.
Έχει σημειωθεί μερική βελτίωση του καιρού με τους ανέμους να πνέουν έως 6 μποφόρ, ενώ τη μεγαλύτερη διάρκεια της χθεσινής ημέρας οι άνεμοι έπνεαν μέχρι και 10 μποφόρ.
Όπως είναι γνωστό στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 268 Έλληνες, από τους οποίους οι 234 είναι επιβάτες και οι 34 μέλη του πληρώματος. Το Norman Atlantic, με σημαία Ιταλίας ήταν ναυλωμένο στην ΑΝΕΚ από ιταλικό όμιλο, είχε ξεκινήσει από την Πάτρα στις 5:30 το απόγευμα του Σαββάτου με προορισμό το λιμάνι της Ανκόνας μέσω Ηγουμενίτσας και επιβαίνουν 478 άτομα μαζί με το πλήρωμα και 222 οχήματα. Τα ονόματα των διασωθέντων Ελλήνων έχουν ήδη ανακοινωθεί και βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου-Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…

Οκτώ χώρες του ΟPEC+ συμφώνησαν να αυξήσουν την παραγωγή πετρελαίου τον Δεκέμβριο κατά 137.000 βαρέλια ημερησίως και στη συνέχεια να σταματήσουν τις αυξήσεις της…

Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ