Η συρρίκνωση της υπό ελληνικής σημαίας ναυτιλίας θέμα συζήτησης στο Γ.Σ. της...

Η συρρίκνωση της υπό ελληνικής σημαίας ναυτιλίας θέμα συζήτησης στο Γ.Σ. της ΠΝΟ

3
Η συρρίκνωση της υπό ελληνικής σημαίας ναυτιλίας θέμα συζήτησης στο Γ.Σ. της ΠΝΟ

Με την έγκριση του απολογισμού έργου της διοίκησης της ΠΝΟ για το 2014 και την επίσης έγκριση του προγραμματισμού δράσης της Ομοσπονδίας για το 2015, ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του ετήσιου τακτικού Γενικού Συμβουλίου της ΠΝΟ, που συνήλθε την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2014.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ομοσπονδίας το Γενικό Συμβούλιο «διαπίστωσε για μια ακόμη φορά ότι η συνεχιζόμενη συρρίκνωση της υπό ελληνικής σημαίας ναυτιλίας από τη μια μεριά σε συνδυασμό με τη δραματική μείωση των οργανικών συνθέσεων από την άλλη (συνολικά 11 μειώσεις τα τελευταία 30 χρόνια), είχαν σαν αποτέλεσμα την δραματική μείωση του αριθμού των Ελλήνων ναυτεργατών, αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων (περί τους 15.000), ενώ εξίσου δραματική είναι η επιδείνωση των οικονομικών των Ασφαλιστικών Ταμείων των ναυτεργατών σε βαθμό που η επιχορήγησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό να είναι αναγκαία, προκειμένου να καταβάλλονται οι συντάξεις στους ναυτεργάτες.

Οι εργασίες του Γενικού Συμβουλίου πραγματοποιήθηκαν υπό το βάρος της συνεχιζόμενης για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά παρουσίας της ΤΡΟΙΚΑ (Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Στήριξης – ΔΝΤ – Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα) με την άσκηση από αυτήν διεθνούς οικονομικού ελέγχου στη χώρα μας, με αποτέλεσμα την υπογραφή των σχετικών Μνημονίων και των Εφαρμοστικών Νόμων, πράγμα που αποτελεί την γενεσιουργό αιτία όλων των δεινών, που υφίστανται οι Έλληνες ναυτεργάτες – εν ενεργεία και συνταξιούχοι – όπως άλλωστε και όλοι οι εργαζόμενοι και συνταξιούχοι του χερσαίου χώρου.

Το Γενικό Συμβούλιο ανέπτυξε γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο πάνω στα κυρίαρχα και πρώτης προτεραιότητας ζητήματα που απασχολούν την Ελληνική ναυτεργασία, όπως: επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών στο προ των Μνημονίων και των σχετικών Εφαρμοστικών Νόμων καθεστώς, απάλειψη της ρύθμισης (άρθρ. 6 παρ. 1) του Κανονισμού για την εφαρμογή στη χώρα μας της MLC, που εγκρίθηκε με σχετική κοινή Υπουργική Απόφαση.

Ακόμη, άλλα μείζονος σημασίας για τη ναυτεργασία θέματα που συζητήθηκαν υπήρξαν, μεταξύ άλλων: η ριζική επανεξέταση των αποφάσεων ΥΝΑ για τη σύνθεση πληρώματος των πλοίων Ελλάδας – Ιταλίας, η συνέχιση και εντατικοποίηση των ελέγχων Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων της γραμμής αυτής και αναστολή της εφαρμογής του Άρθρου 29 του Ν. 4150/2013 περί μειωμένων συνθέσεων στα πλοία της Ακτοπλοΐας, σύμφωνα με τις προτάσεις της Ομοσπονδίας, Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων, που εκκρεμούν.

Τέλος ιδιαίτερη συζήτηση έγινε και για τα θέματα των διώξεων σε  βάρος  συνδικαλιστικών  στελεχών  και  τρομοκράτησης των εργαζομένων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την άσκηση ποινικής δίωξης κατά του πληρώματος του υπό ελληνική σημαία Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου “SUPERFERRY II” για τη συμμετοχή του σε απεργία της ΓΣΣΕ και της ΠΝΟ

Το Γενικό Συμβούλιο εξουσιοδότησε την Διοίκηση της ΠΝΟ, με σχετικό ψήφισμα που ενέκρινε, να προωθήσει εντός του επομένου έτους τα μείζονος σημασίας και σπουδαιότητας αιτήματα του κλάδου, όπως αυτά διατυπώνονται στον προγραμματισμό Δράσης της Ομοσπονδίας και στο σχετικό ψήφισμα».

Τέλος μετά τη λήξη του Γενικού Συμβουλίου, συνήλθε το 29ο (έκτακτο) Παν-Ναυτικό Συνέδριο της ΠΝΟ για το Καταστατικό της Ομοσπονδίας, το οποίο απέρριψε προτάσεις τροποποίησης του Καταστατικού που είχαν υποβληθεί από πρωτοβάθμιες οργανώσεις της δύναμης της ΠΝΟ.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.