
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Έχοντας φτάσει στο τέλος του 2014, είναι αξιοσημείωτο πως ιδιαίτερα για την Ευρωζώνη, θα μπορούσαμε κάλλιστα να αναδημοσιεύσουμε τις ανασκοπήσεις που είχαμε συντάξει στις αρχές του χρόνου και οι οποίες έως και σήμερα είναι ακόμα επίκαιρες καθώς ουσιαστικά τίποτα δεν έχει αλλάξει στην πολιτική λιτότητας που η Γερμανία έχει επιλέξει να ακολουθεί όπως επίσης τις επικρίσεις αυτής της πολιτικής από την Παγκόσμια οικονομική κοινότητα αλλά και την συνεχιζόμενη άρνηση από την Γερμανία για την υλοποίηση του προγράμματος αγοράς κρατικών ομολόγων από την ΕΚΤ.
Μια ανάσα πριν βρεθεί δέσμια του αποπληθωρισμού βρίσκεται η Ευρωζώνη προειδοποιεί η Pimco, το μεγαλύτερο Fund διαχείρισης ομολόγων παγκοσμίως, τονίζοντας πως ενώ μπορεί η Ευρωζώνη να κατορθώσει να αποφύγει μία νέα, τεχνικού τύπου ύφεση (2 συνεχόμενα τρίμηνα με αρνητική ανάπτυξη), ωστόσο με όρους πρακτικούς, δεν εξήλθε ποτέ της ύφεσης, στην οποία εισήλθε το 2008. Χαρακτηριστικά επισημαίνει πως όσο πιο αργά αποφασίσει να αναλάβει δράση η ΕΚΤ για τη μάχη κατά του αποπληθωρισμού, τόσο πιο μεγάλο θα είναι το κόστος, συστήνοντας στην ΕΚΤ να προχωρήσει άμεσα σε αγορές κρατικών ομολόγων. Στο ίδιο μήκος κύματος και η S&P που αναφέρει πως αν η ΕΚΤ δεν ξεκινήσει άμεσα το πρόγραμμα αγοράς κρατικών ομολόγων, τότε ο κίνδυνος μίας νέας ύφεσης είναι αρκετά αυξημένος αλλά αν και ακόμη αποφύγει την ύφεση θα συνεχίσει να βρίσκεται πολύ κοντά σε αυτή για αρκετό διάστημα, ενώ βάσει του βασικού της σεναρίου προεξοφλεί πως το πρόγραμμα αγοράς ομολόγων από την ΕΚΤ θα ξεκινήσει το 2015.
Το CNN money σε μία έρευνα του παραθέτει 5 λόγους που οι αναλυτές πιστεύουν πως οι οικονομικές εξελίξεις θα πάρουν μια δυσάρεστη τροπή σε Παγκόσμιο επίπεδο. Εν συντομία, οι 5 βασικοί κίνδυνοι είναι η Ευρωζώνη όπου ενώ η Γερμανία απόφυγε οριακά την ύφεση, το ΑΕΠ της Ευρωζώνης παραμένει στάσιμο λόγω της υψηλής ανεργίας του δυσθεώρητου χρέους και την έλλειψη επενδύσεων ενώ ο κίνδυνος του αποπληθωρισμού η της μακράς περιόδου στασιμοπληθωρισμού επιδεινώνει την κατάσταση. Στη συνέχεια αναφέρει την Ιαπωνία, με την επιστροφή της σε αρνητικούς ρυθμούς ανάπτυξης παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης για αντιστροφή του κλίματος, την μείωση της ζήτησης για εμπορεύματα με αποτέλεσμα την πτώση των τιμών τους, ενδεικτικά να αναφέρουμε την κατά 34% μείωση της τιμής του πετρελαίου από τον Ιούνιο και την κατά 40% του σιδήρου από τις αρχές του χρόνου, την επιβράδυνση της Κίνας που επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη των αναδυόμενων αγορών και κλείνει με τους γεωπολιτικούς κινδύνους κυρίως με τον πόλεμο σε Συρία και Ιράκ αλλά και την ένταση μεταξύ Ρωσίας και Δύσης η οποία δείχνει να εντείνεται.
Στο ίδιο πλαίσιο για την πορεία της Παγκόσμιας οικονομίας κινούνται και οι εκτιμήσεις της Moody’s καθώς εκτιμά ότι η ανάκαμψη του Παγκόσμιου ΑΕΠ δεν αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά στα επόμενα 2 χρόνια λόγω των διαρθρωτικών αδυναμιών ανάπτυξης στην Ευρωζώνη, την Βραζιλία και τη Νότια Αφρική και την σταδιακή επιβράδυνση της Κινεζικής οικονομίας.
Βραχυπρόθεσμα, αναμένει άνοδο της ανεργίας στις ασθενέστερες χώρες της Ευρωζώνης, κάτι που θα πλήξει τις καταναλωτικές δαπάνες και θα παρατείνει την περίοδο χαμηλής ανάπτυξης, ενώ η ασθενής ζήτηση θα επηρεάσει αρνητικά την οικονομική ανάκαμψη στις χώρες της περιφέρειας, όπου το ΑΕΠ αναπτύσσεται κατά κύριο λόγο μέσω των εξαγωγών.
Για την Κίνα επισημαίνει πως η επιβράδυνση της οικονομίας της, έχει οδηγήσει σε μια πολύ απότομη μείωση στις εισαγωγές της και έχει πλήξει την αύξηση των εξαγωγών παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ