
Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο ενέκρινε την περαιτέρω παραμονή και χρηματοδότηση της επιχείρησης Atalanta στον Ινδικό Ωκεανό μέχρι τον Δεκέμβριο του 2016. Ο βασικός στόχος της επιχείρησης είναι η προστασία του προγράμματος World Food, η υποστήριξη ανθρωπιστικών αποστολών στη Σομαλία αλλά και η απώθηση πειρατικών επιθέσεων σε πλοία που πλέον στην περιοχή.
Η επιχείρηση θα συνεχίσει να εποπτεύει και να παρακολουθεί την ‘ελεύθερη’ αλιεία της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής, γεγονός που έχει λάβει μεγάλες πολιτικές και διπλωματικές διαστάσεις για τα πραγματικά κίνητρα των Βρυξελών ως προς την προστασία και κυρίως την ενίσχυση της παρουσίας συγκεκριμένων αλιευτικών κολοσσών της Δύσης.
Αν και τα επιτυχημένα περιστατικά πειρατείας έχουν μειωθεί το διεθνές έγκλημα της πειρατείας και οι απόπειρες δεν έχουν εξαλειφθεί από το Κέρας της Αφρικής με αποτέλεσμα το Συμβούλιο να καθιστά υπεύθυνο το αρχηγείο της Atalanta για εξεύρεση στρατηγικών λύσεων αλλά και για την αποτροπή του φαινομένου της πειρατείας. Η νέα Ύπατη εκπρόσωπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ κ. Federica Mogherini φαίνεται να επιθυμεί τον ενεργό και σημαντικότατο ρόλο που είχε η επιχείρηση κατά τη θητεία της προκατόχου της, βαρόνης Catherine Ashton, δίνοντας έναν ασαφή νέο προσανατολισμό στην εξεύρεση λύσεων για πάταξη του φαινομένου . Η νέα Ιταλίδα επίτροπος φαίνεται να επιθυμεί τη συνέχιση της δαπανηρής αλλά χωρίς μέχρι σήμερα ιδιαίτερα επιτυχημένης ευρωπαϊκής πολιτικής στο θέμα αυτό, αναφέρουν σχολιαστές στις Βρυξέλες. To κόστος για τον ευρωπαίο πολίτη ως προς την παρουσία της επιχείρησης στην περιοχή θα ανέλθει για τα επόμενα δύο χρόνια στα €14.7 εκατ. Επικεφαλής είναι ο Βρετανός αρχιπλοίαρχος του Βασιλικού Ναυτικού της Βρετανίας Martin Smith MBE ενώ συμμετέχουν 21 κράτη μέλη της ΕΕ και δύο ακόμα φιλικά προσκείμενα κράτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ