
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Κατάρρευση, είναι η λέξη που μπορεί να περιγράψει την εικόνα της αγοράς των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα. Με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα να έχουν πλήξει πια όλες τις χώρες/αγορές, αλλά κυρίως την Ινδία, οι End Buyers αδυνατούν να πουλήσουν τα υπάρχοντα αποθέματα τους στην εσωτερική αγορά. Οι ακυρώσεις συμφωνιών και οι επαναδιαπραγματεύσεις είναι πια καθημερινό φαινόμενο από την πλευρά των Cash Buyers, εφευρίσκοντας τους πιο απίθανους λόγους ώστε να προβούν σε τέτοιου είδους κινήσεις, και συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή από τους πλοιοκτήτες, ιδιαίτερα στην περιγραφή του πλοίου και όλων των παρελκόμενων ώστε να αποφύγουν τέτοιου είδους καταστάσεις καθώς σε αρκετές περιπτώσεις τα πλοία αγοράζονται χωρίς έλεγχο (inspection).
Η Ινδία, είναι η αγορά που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς έχει δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα από τις Κινεζικές εισαγωγές, ενώ ταυτόχρονα η ρουπία έχει αρχίσει και χάνει έδαφος φτάνοντας στις 62 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν αύξηση περίπου κατά $ 20 τον τόνο LDT.
Σαν αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών, οι Cash Buyers έχουν εντάξει τις ακυρώσεις και τις επαναδιαπραγματεύσεις στην ημερησία διάταξη καθώς οι τρέχουσες τιμές συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες είναι μειωμένες έως και $ 70 τον τόνο LDT.
Το Μπαγκλαντές, είναι η αγορά με τα λιγότερα προβλήματα στην παρούσα φάση και αποτελεί την μόνη λύση των Cash Buyers καθώς αν και σε μειωμένες τιμές οι End Buyers επέδειξαν κάποια αγοραστική διάθεση. Οι Κινεζικές εισαγωγές δεν έχουν επηρεάσει τόσο δραματικά την αγορά όσο την Ινδία και το Πακιστάν και η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να λάβει μέτρα ώστε να μην διογκωθεί το πρόβλημα, αλλά λόγω ότι τα διαλυτήρια έχουν αποθέματα από τις προηγούμενες εβδομάδες θα χρειαστεί μερικές εβδομάδες μέχρι να το δούμε να δραστηριοποιείται και πάλι.
Το Πακιστάν, αντίθετα με την Ινδία δεν αντιμετωπίζει προβλήματα με ισοτιμία νομίσματος και των τιμών του σιδήρου αλλά και εδώ οι Κινεζικές εισαγωγές έχουν επηρεάσει την αγορά με τους End Buyers να μην μπορούν να πουλήσουν τον παραγόμενο σίδηρο ούτε καν σε επίπεδα ίδια με αυτά που είχαν αγοράσει. Το Πακιστάν ήταν η πρώτη χώρα που αντέδρασε στις εισαγωγές, πιέζοντας την Κυβέρνηση να λάβει μέτρα, αλλά μέχρι στιγμής χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Η Κίνα, έχει πια καθιερωθεί σαν «τοπικό» διαλυτήριο καθώς ασχολείται μόνο με τις κρατικές εταιρείες ενώ ταυτόχρονα το μεγαλύτερο ποσοστό του σιδήρου το εξάγει, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές να έχουν διορθώσει και άλλο φτάνοντας σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κοντά στα $ 200 τον τόνο LDT.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 672,117 DWT, εκ των οποίων το 78% (522,243 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 21% (142,222 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (7,652 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ