
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Κατάρρευση, είναι η λέξη που μπορεί να περιγράψει την εικόνα της αγοράς των διαλύσεων την προηγούμενη εβδομάδα. Με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα να έχουν πλήξει πια όλες τις χώρες/αγορές, αλλά κυρίως την Ινδία, οι End Buyers αδυνατούν να πουλήσουν τα υπάρχοντα αποθέματα τους στην εσωτερική αγορά. Οι ακυρώσεις συμφωνιών και οι επαναδιαπραγματεύσεις είναι πια καθημερινό φαινόμενο από την πλευρά των Cash Buyers, εφευρίσκοντας τους πιο απίθανους λόγους ώστε να προβούν σε τέτοιου είδους κινήσεις, και συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή από τους πλοιοκτήτες, ιδιαίτερα στην περιγραφή του πλοίου και όλων των παρελκόμενων ώστε να αποφύγουν τέτοιου είδους καταστάσεις καθώς σε αρκετές περιπτώσεις τα πλοία αγοράζονται χωρίς έλεγχο (inspection).
Η Ινδία, είναι η αγορά που αντιμετωπίζει το μεγαλύτερο πρόβλημα, καθώς έχει δεχτεί το μεγαλύτερο πλήγμα από τις Κινεζικές εισαγωγές, ενώ ταυτόχρονα η ρουπία έχει αρχίσει και χάνει έδαφος φτάνοντας στις 62 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου παρουσίασαν αύξηση περίπου κατά $ 20 τον τόνο LDT.
Σαν αποτέλεσμα των εξελίξεων αυτών, οι Cash Buyers έχουν εντάξει τις ακυρώσεις και τις επαναδιαπραγματεύσεις στην ημερησία διάταξη καθώς οι τρέχουσες τιμές συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες είναι μειωμένες έως και $ 70 τον τόνο LDT.
Το Μπαγκλαντές, είναι η αγορά με τα λιγότερα προβλήματα στην παρούσα φάση και αποτελεί την μόνη λύση των Cash Buyers καθώς αν και σε μειωμένες τιμές οι End Buyers επέδειξαν κάποια αγοραστική διάθεση. Οι Κινεζικές εισαγωγές δεν έχουν επηρεάσει τόσο δραματικά την αγορά όσο την Ινδία και το Πακιστάν και η Κυβέρνηση είναι έτοιμη να λάβει μέτρα ώστε να μην διογκωθεί το πρόβλημα, αλλά λόγω ότι τα διαλυτήρια έχουν αποθέματα από τις προηγούμενες εβδομάδες θα χρειαστεί μερικές εβδομάδες μέχρι να το δούμε να δραστηριοποιείται και πάλι.
Το Πακιστάν, αντίθετα με την Ινδία δεν αντιμετωπίζει προβλήματα με ισοτιμία νομίσματος και των τιμών του σιδήρου αλλά και εδώ οι Κινεζικές εισαγωγές έχουν επηρεάσει την αγορά με τους End Buyers να μην μπορούν να πουλήσουν τον παραγόμενο σίδηρο ούτε καν σε επίπεδα ίδια με αυτά που είχαν αγοράσει. Το Πακιστάν ήταν η πρώτη χώρα που αντέδρασε στις εισαγωγές, πιέζοντας την Κυβέρνηση να λάβει μέτρα, αλλά μέχρι στιγμής χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Η Κίνα, έχει πια καθιερωθεί σαν «τοπικό» διαλυτήριο καθώς ασχολείται μόνο με τις κρατικές εταιρείες ενώ ταυτόχρονα το μεγαλύτερο ποσοστό του σιδήρου το εξάγει, έχοντας σαν αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές να έχουν διορθώσει και άλλο φτάνοντας σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, κοντά στα $ 200 τον τόνο LDT.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 672,117 DWT, εκ των οποίων το 78% (522,243 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 21% (142,222 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 1% (7,652 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 430 – $ 460 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 440 – $ 470 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 445 – $ 475 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 220 – $ 250 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Το νησί Σαπιέντζα, στα ανοικτά της νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, και κατ’ ακρίβεια ο βυθός περιμετρικά της, αποτελεί εστία συσσώρευσης διχτυών ψαρέματος, τα οποία κανείς δεν…

Η επενδυτική εταιρεία KKR ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της Galaxy Container Solutions, μιας πλατφόρμας μίσθωσης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία υποστηρίζεται από κεφάλαια ύψους 500 εκατ.…

Η Union Pacific ανακοίνωσε ότι αναμένει να υποβάλει τα έγγραφα για τη συγχώνευσή της με τη Norfolk Southern, αξίας $85 δισ., στις αρμόδιες ρυθμιστικές…

Οι πιέσεις των ΗΠΑ κατά της Ινδίας, ώστε η ασιατική χώρα να σταματήσει να εισάγει αργό από τη Ρωσία, φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Πιο…

Εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για νεότευκτα πλοία σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Στο πλαίσιο αυτό, την…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., ως Χρυσός Χορηγός της Γυναικείας Ομάδας Βόλεϊ του Α.Ο.Φ. Πορφύρας, ανακοινώνει με ιδιαίτερη χαρά την έναρξη λειτουργίας…

Η Αφρική αγκαλιάζει μια νέα γενιά υποθαλάσσιας τεχνολογίας, με την εγκατάσταση των πρώτων ROV XLX EVO III της Forum Energy Technologies (FET) στα έργα…

Θετικά είναι τα «σήματα» που εκπέμπει το τελευταίο διάστημα η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να σημειώνουν άνοδο για δεύτερη διαδοχική εβδομάδα.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ