
Σε 36 χρόνια κάθειρξη καταδικάστηκε ο πλοίαρχος του νοτιο-κορεατικού οχηματαγωγού Sewol με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από εγκληματική αμέλεια έπειτα από μαραθώνια δίκη που διήρκεσε πέντε μήνες.
Ο πλοίαρχος Λι Ζουν-Σακ απαλλάχτηκε από τη βαρύτερη κατηγορία της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, η οποία θα μπορούσε να επισύρει την εσχάτη των ποινών και την οποία είχαν ζητήσει οι εισαγγελείς.
Κατά τη διάρκεια της δίκης του παραδέχθηκε ότι «του αξίζει» η θανατική ποινή, αλλά αρνήθηκε ότι θυσίασε τη ζωή των επιβατών για να σώσει τη δική του.
Το δικαστήριο έκρινε επίσης τον αρχιμηχανικό του πλοίουν ένοχο για ανθρωποκτονία, επειδή δεν συνέδραμε δύο τραυματισμένα μέλη του πληρώματος κατά τη διάρκεια του ναυαγίου, και τον καταδίκασε σε κάθειρξη 30 ετών.
Στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης μεταξύ πέντε και 20 ετών.
Οκτώ από τα 15 μέλη του πληρώματος άσκησαν έφεση κατά της καταδικαστικής απόφασης εις βάρος τους, στη χειρότερη ναυτική τραγωδία που έχει σημειωθεί στη Ν. Κορέα τα τελευταία 40 χρόνια. Ο πλοίαρχος δεν είναι ανάμεσα στους οκτώ που άσκησαν έφεση.
Ο γενικός εισαγγελέας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα εφεσιβάλει την απόφαση, ζητώντας βαρύτερες ποινές τόσο για τον καπετάνιο όσο και για τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας αποδείχτηκε ότι στο πλοίο είχαν γίνει προσθήκες και παράνομες τροποποιήσεις για να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών που θα μπορούσε να μεταφέρει καθιστώντας το όμως ασταθές και υπερβολικά βαρύ.Το υπερφορτωμένο Sewol πήρε επικίνδυνη κλίση ενώ έστριβε στη διάρκεια μίας διαδρομής ρουτίνας προς το νησί-θέρετρο Τζέζου.
Μόνο οι 172 από τους 476 επιβαίνοντες στο πλοίο διασώθηκαν. Από τους 304 επιβεβαιωμένους νεκρούς ή αγνοούμενους, οι 250 ήταν μαθητές από το ίδιο σχολείο.
Οι συγγενείς των θυμάτων που οι σωροί ακόμη αγνοούνται, ζήτησαν την παύση των εργασιών ανεύρεσή τους, καθώς οι πιθανότητες είναι πλέον ελάχιστες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ