
Σε 36 χρόνια κάθειρξη καταδικάστηκε ο πλοίαρχος του νοτιο-κορεατικού οχηματαγωγού Sewol με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από εγκληματική αμέλεια έπειτα από μαραθώνια δίκη που διήρκεσε πέντε μήνες.
Ο πλοίαρχος Λι Ζουν-Σακ απαλλάχτηκε από τη βαρύτερη κατηγορία της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, η οποία θα μπορούσε να επισύρει την εσχάτη των ποινών και την οποία είχαν ζητήσει οι εισαγγελείς.
Κατά τη διάρκεια της δίκης του παραδέχθηκε ότι «του αξίζει» η θανατική ποινή, αλλά αρνήθηκε ότι θυσίασε τη ζωή των επιβατών για να σώσει τη δική του.
Το δικαστήριο έκρινε επίσης τον αρχιμηχανικό του πλοίουν ένοχο για ανθρωποκτονία, επειδή δεν συνέδραμε δύο τραυματισμένα μέλη του πληρώματος κατά τη διάρκεια του ναυαγίου, και τον καταδίκασε σε κάθειρξη 30 ετών.
Στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης μεταξύ πέντε και 20 ετών.
Οκτώ από τα 15 μέλη του πληρώματος άσκησαν έφεση κατά της καταδικαστικής απόφασης εις βάρος τους, στη χειρότερη ναυτική τραγωδία που έχει σημειωθεί στη Ν. Κορέα τα τελευταία 40 χρόνια. Ο πλοίαρχος δεν είναι ανάμεσα στους οκτώ που άσκησαν έφεση.
Ο γενικός εισαγγελέας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα εφεσιβάλει την απόφαση, ζητώντας βαρύτερες ποινές τόσο για τον καπετάνιο όσο και για τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας αποδείχτηκε ότι στο πλοίο είχαν γίνει προσθήκες και παράνομες τροποποιήσεις για να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών που θα μπορούσε να μεταφέρει καθιστώντας το όμως ασταθές και υπερβολικά βαρύ.Το υπερφορτωμένο Sewol πήρε επικίνδυνη κλίση ενώ έστριβε στη διάρκεια μίας διαδρομής ρουτίνας προς το νησί-θέρετρο Τζέζου.
Μόνο οι 172 από τους 476 επιβαίνοντες στο πλοίο διασώθηκαν. Από τους 304 επιβεβαιωμένους νεκρούς ή αγνοούμενους, οι 250 ήταν μαθητές από το ίδιο σχολείο.
Οι συγγενείς των θυμάτων που οι σωροί ακόμη αγνοούνται, ζήτησαν την παύση των εργασιών ανεύρεσή τους, καθώς οι πιθανότητες είναι πλέον ελάχιστες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο επίκεντρο διεθνών μέσων ενημέρωσης βρίσκεται η Σάμος για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες την επόμενη σεζόν. Σύμφωνα με το Travel and Tour World, το νησί…

Δύο μόλις εβδομάδες πριν από την εκπνοή του 2025, η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά χύδην ξηρού φορτίου καταγράφει ένα σημαντικό ορόσημο, με τις διά θαλάσσης…

Η λειψυδρία έχει επανέλθει δυναμικά στο προσκήνιο, καθώς οι μειωμένες βροχοπτώσεις και οι υψηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ετών επηρεάζουν όλο και περισσότερο τα υδατικά…

Σε κατάσταση ακυβερνησίας βρίσκεται δεξαμενόπλοιο με σημαία Λιβερίας και 28μελές πλήρωμα, στη θαλάσσια περιοχή 12,7 ναυτικά μίλια νοτιοανατολικά της Σκύρου, λόγω απώλειας ηλεκτρικής ενέργειας…

Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ