
Σε 36 χρόνια κάθειρξη καταδικάστηκε ο πλοίαρχος του νοτιο-κορεατικού οχηματαγωγού Sewol με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από εγκληματική αμέλεια έπειτα από μαραθώνια δίκη που διήρκεσε πέντε μήνες.
Ο πλοίαρχος Λι Ζουν-Σακ απαλλάχτηκε από τη βαρύτερη κατηγορία της ανθρωποκτονίας από πρόθεση, η οποία θα μπορούσε να επισύρει την εσχάτη των ποινών και την οποία είχαν ζητήσει οι εισαγγελείς.
Κατά τη διάρκεια της δίκης του παραδέχθηκε ότι «του αξίζει» η θανατική ποινή, αλλά αρνήθηκε ότι θυσίασε τη ζωή των επιβατών για να σώσει τη δική του.
Το δικαστήριο έκρινε επίσης τον αρχιμηχανικό του πλοίουν ένοχο για ανθρωποκτονία, επειδή δεν συνέδραμε δύο τραυματισμένα μέλη του πληρώματος κατά τη διάρκεια του ναυαγίου, και τον καταδίκασε σε κάθειρξη 30 ετών.
Στα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος επιβλήθηκαν ποινές κάθειρξης μεταξύ πέντε και 20 ετών.
Οκτώ από τα 15 μέλη του πληρώματος άσκησαν έφεση κατά της καταδικαστικής απόφασης εις βάρος τους, στη χειρότερη ναυτική τραγωδία που έχει σημειωθεί στη Ν. Κορέα τα τελευταία 40 χρόνια. Ο πλοίαρχος δεν είναι ανάμεσα στους οκτώ που άσκησαν έφεση.
Ο γενικός εισαγγελέας της Νότιας Κορέας ανακοίνωσε ότι θα εφεσιβάλει την απόφαση, ζητώντας βαρύτερες ποινές τόσο για τον καπετάνιο όσο και για τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος.
Κατά τη διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας αποδείχτηκε ότι στο πλοίο είχαν γίνει προσθήκες και παράνομες τροποποιήσεις για να αυξηθεί ο αριθμός των επιβατών που θα μπορούσε να μεταφέρει καθιστώντας το όμως ασταθές και υπερβολικά βαρύ.Το υπερφορτωμένο Sewol πήρε επικίνδυνη κλίση ενώ έστριβε στη διάρκεια μίας διαδρομής ρουτίνας προς το νησί-θέρετρο Τζέζου.
Μόνο οι 172 από τους 476 επιβαίνοντες στο πλοίο διασώθηκαν. Από τους 304 επιβεβαιωμένους νεκρούς ή αγνοούμενους, οι 250 ήταν μαθητές από το ίδιο σχολείο.
Οι συγγενείς των θυμάτων που οι σωροί ακόμη αγνοούνται, ζήτησαν την παύση των εργασιών ανεύρεσή τους, καθώς οι πιθανότητες είναι πλέον ελάχιστες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ