
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 31 Οκτωβρίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 1,428 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 3,552 μονάδες με $ 25,725 την ημέρα, BPI στις 1,233 μονάδες στα $ 9,883 την ημέρα, BSI στις 892 μονάδες στα $ 9,326 την ημέρα και BHSI στις 467 μονάδες, στα $ 6,839 την ημέρα.
Γραφικό μεν αλλά πραγματικότητα δε, την οποία οφείλουμε να επισημάνουμε για άλλη μία φορά, καθώς η ανοδική πορεία του δείκτη οφείλεται στην άνοδο του δείκτη των Capes πρωτίστως και των Panamax ενώ τα Supramax και τα Handymax από την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου είναι ουσιαστικά σε πτωτική τροχιά.
Τα ημερήσια έσοδα των Capes στην Spot αγορά υπέρ-διπλασιάστηκαν τις τελευταίες 2 εβδομάδες και μάλιστα τις τελευταίες 7 ημέρες αυξήθηκαν πάνω από 60%, φτάνοντας κατά μέσο όρο τις $ 26,000 την ημέρα.
Κυρίως η αύξηση των Capes οφείλεται στην μεταφορά Iron Ore και όχι τόσο σε Coal, από τη Βραζιλία και από τη Δυτική Αυστραλία. Γεγονός είναι πως η αύξηση της δραστηριότητας των Capes ήταν αναμενόμενη, καθώς αναμενόμενη ήταν και η αύξηση του BDI το τελευταίο τρίμηνο του έτους, όπως πολλές φορές είχαμε επισημάνει στο παρελθόν, αύξηση όμως η οποία καθυστέρησε για περίπου ένα μήνα, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι τα θεμελιώδη μεγέθη δεν υφίστανται για άνοδο της αγοράς στα τέλη του έτους.
Οι εκτιμήσεις για άνοδο των εξαγωγών Iron Ore από τη Βραζιλία παραμένουν ιδιαίτερα θετικές καθώς η παραγωγή είναι σημαντικά αυξημένη. Η Vale ανακοίνωσε ρεκόρ παραγωγής το 3ο τρίμηνο και για το τελευταίο 3μηνο εκτιμάται ότι θα παράγει και θα εξάγει ακόμη περισσότερα φορτία όταν την ίδια στιγμή η ζήτηση από την Κίνα είναι ιδιαίτερα δυνατή.
Σχετικά με τα Panamax, αυξημένη είναι η δραστηριότητα και στα δύο ημισφαίρια, με αυξημένη την δραστηριότητα στην μεταφορά Coal τόσο από τον Ατλαντικό προς την Ευρώπη (Trans-Atlantic to Continent) ενώ στον Ειρηνικό η αύξηση είναι σημαντική κυρίως προς την Ινδία. Παράλληλα, αύξηση έχει αρχίσει και παρουσιάζει ο κλάδος των Grains από US West Coast και από US Gulf.
Τα ανωτέρω έχουν σαν αποτέλεσμα τα ημερήσια έσοδα των Panamax στον Ατλαντικό να είναι περίπου στα $ 10,000 και στον Ειρηνικό να φτάνουν τις $ 13,000 την ημέρα ενώ υπήρξαν και κάποιες πράξεις που έγιναν για κλεισίματα διάρκειας ενός χρόνου περίπου στις $ 10,000 την ημέρα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το θέμα της Ινδίας σχετικά με την εγχώρια παραγωγή και τις εισαγωγές Coal. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα αποθέματα για πάνω από το 60% των 103 εργοστασίων παραγωγής ενέργειας είναι σε κάτω από 7 ημέρες διάρκεια ενώ για το 34% τα αποθέματα έχουν διάρκεια για λιγότερο από 4 ημέρες.
Προς τα τέλη Οκτωβρίου, το σύνολο των αποθεμάτων στα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας έφτασε σε χαμηλό 25αετίας, στους 7,2 εκατομμύρια τόνους καθώς η κρατική εταιρεία παραγωγής Coal, η Coal India, η οποία καλύπτει το 80% της εγχώριας παραγωγής, για 5ο συνεχόμενο μήνα έμεινε πίσω από τον στόχο παραγωγής. Τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές αυξήθηκαν κατά 19% συγκριτικά με τον ίδιο μήνα το 2013 λόγω της πτώσης των τιμών διεθνώς σε συνδυασμό με την μείωση της εγχώριας παραγωγής. Είναι αξιοσημείωτο ότι αυτή τη στιγμή η Ινδία είναι η 3η μεγαλύτερη εισαγωγική χώρα παγκοσμίως παρά το γεγονός ότι ταυτόχρονα είναι και 5η στην κατάταξη των χωρών με τα μεγαλύτερα αποθέματα!
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Handysize, το ‘NESTOR’ 27.407 DWT (1997 – Hudong) αγοράστηκε από Έλληνες σε πλειστηριασμό στα $ 4,8 εκ. και το ‘EVER REGAL’ 23.468 DWT (1998 – Tsuneishi Sebu) πουλήθηκε σε Κινέζους στα $ 5,8 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Suezmax, το ‘AMIN’ 159,985 DWT (2009 – Hyundai Samho) πουλήθηκε σε πλειστηριασμό μέσω τραπέζης στα $ 52,6 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘RAVANGER’ 46.271 DWT (2000 – Daedong) και το ‘RISANGER’ 46.270 DWT (2000 – Daedong) αγοράστηκαν από εταιρεία Ελληνικών συμφερόντων στα $ 10,5 εκ. το κάθε ένα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ