
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Χωρίς ιδιαίτερες μεταβολές κύλησε η προηγούμενη εβδομάδα με τους End Buyers να συνεχίζουν, εσκεμμένα σε αρκετές περιπτώσεις, να απέχουν από την αγορά προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να δημιουργήσουν τεχνική πτώση των τιμών προς όφελος τους.
Παράλληλα, η προσφορά πλοίων το τελευταίο διάστημα υπήρξε μειωμένη καθώς η βελτίωση των ναύλων στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και ιδιαίτερα σε αυτά του μεγαλύτερου τονάζ, όπως τα Capes, λειτουργεί αποτρεπτικά προς τους πλοιοκτήτες στο να τα οδηγήσουν προς το τελευταίο τους ταξίδι.
Αναμένουμε να δούμε την κατεύθυνση της αγοράς μετά και το πέρας των αργιών του Diwali στην Ινδία, καθώς συνήθως τον Νοέμβριο η αγορά είναι βελτιωμένη.
Στην Ινδία, οι End Buyers, είναι ιδιαίτερα συγκρατημένοι παρά το γεγονός πως τις τελευταίες ημέρες η ισοτιμία της ρουπίας και οι τιμές του σιδήρου έχουν δείξει σημάδια σταθεροποίησης, και φυσικά σε μεγάλο βαθμό η αποχή αυτή οφείλεται και στις αργίες του Diwali. Σχετικά με τις φθηνές εισαγωγές σιδήρου από την Κίνα που επηρέασαν αρνητικά τις διαλύσεις το προηγούμενο διάστημα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι η κυβέρνηση θα επιβάλει δασμούς άμεσα ώστε να τονωθεί και πάλι ο κλάδος.
Το Μπαγκλαντές, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στην Ινδία, έχει εισέλθει και αυτό σε στάση αναμονής και σε συνδυασμό με κάποια σημάδια πτωτικών τάσεων στις τιμές του σιδήρου έχει κάνει τους End buyers να μην είναι διατεθειμένοι να ικανοποιήσουν τα υψηλά επίπεδα τιμών που ζητούν οι Cash Buyers.
Στο Πακιστάν, μετά και τις τελευταίες επαναδιαπραγματεύσεις που βγήκαν στην επιφάνεια, όπως για παράδειγμα η μείωση κατά $ 25 τον τόνο σε LDT σε ένα VLCC των 41.000 τόνων LDT, το οποίο σημαίνει μείωση της τιμής κατά ένα εκατομμύριο δολάρια, δημιούργησε πανικό στην αγορά με αποτέλεσμα την προσωρινή παύση της.
Η Κίνα, δείχνει να μην συγκινείται από όλες τις ανωτέρω εξελίξεις καθώς τα διαλυτήρια της συνεχίζουν και είναι απασχολημένα με τα πλοία των κρατικών εταιρειών.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 479,411 DWT, εκ των οποίων το 30% (142,497 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 55% (266,928 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 15% (69,986 DWT) Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Διακήρυξη για την ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας Ελλάδας – ΗΠΑ εστιάζοντας σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης, υπέγραψαν στις 7 Νοεμβρίου στο Ζάππειο ο υφυπουργός Εξωτερικών,…

Οι αμερικανικές εταιρείες αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων UPS και FedEx ανακοίνωσαν την Παρασκευή 7 Noεμβρίου ότι καθήλωσαν τους στόλους των αεροσκαφών τους, με περισσότερα από…

Ανοδική πορεία χάραξε η ναυλαγορά των LNG carriers εντός του Οκτωβρίου, σύμφωνα με την Intermodal. Κατά τις τελευταίες ημέρες του περασμένου μήνα, οι ναύλοι…

Η κατασκευή κρουαζιερόπλοιων συνιστά μια εξίσου έντονη δραστηριότητα στον χώρο της ναυτιλίας, με σημαντικά κεφάλαια να κατανέμονται για τη ναυπήγηση των πολυτελών πλοίων. Σύμφωνα…

Την εστίασή της στην αγορά των product tankers επιβεβαίωσε η Euroholdings Ltd, με την απόκτηση ενός MR product tanker, χωρητικότητας 50.000 dwt. Το εν…

Πτώση κατέγραψε η μετοχή της Maersk την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου στον απόηχο των εκτιμήσεων για χαμηλότερα του αναμενομένου κέρδη του δανέζικου κολοσσού. Τα κέρδη…

The third Lofrans’ & MAX POWER Convention unfolded this October at the breathtaking LaLiBay Resort & Spa on Aegina Island. Τhe convention has become…

Οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα υπέγραψαν σήμερα στην Αθήνα κοινή Διακήρυξη Οικονομικής Ασφάλειας, η οποία αποτυπώνει μια νέα γεωπολιτική πραγματικότητα: η οικονομική ασφάλεια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ