
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Ιδιαίτερα εντυπωσιακά – υψηλά συνεχίζουν και βρίσκονται τα επίπεδα των προσφερόμενων τιμών καθώς οι Cash Buyers έχουν αναλάβει τα ρίσκα τους και έχουν επιδοθεί για άλλη μία φορά στη λογική της σπέκουλας, όπου όπως και στο παρελθόν, μόνο ο χρόνος θα δείξει αν η λογική αυτή θα αποδειχθεί κερδοφόρα η ζημιογόνα αν και οι εμπλεκόμενοι με το «άθλημα» θεωρούν ότι στο τέλος θα βγουν χαμένοι οι Cash Buyers. Ταυτόχρονα, ενώ ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων βελτιώθηκε συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα, συνεχίζει και παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, καθώς οι πλοιοκτήτες έχοντας μπει στην λογική των Cash Buyers που σπεκουλάρουν, ανεβάζουν τις τιμές που ζητάνε ακόμη περισσότερο από τα υψηλά προσφερόμενα επίπεδα των Cash Buyers.
Στην Ινδία, η σταθεροποίηση της ρουπίας και των τιμών του σιδήρου σε γενικές γραμμές, συγκριτικά με τις προηγούμενες εβδομάδες, έβγαλε και πάλι τους Cash Buyers στην αγορά με υψηλή διάθεση ρίσκου, γεγονός το οποίο αποδεικνύεται και από την αγορά 3ων Containers της Technomar σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, γεγονός όμως το οποίο δικαιολογείται καθώς το Πακιστάν δεν ασχολείται με Containers και το Μπαγκλαντές δεν μπορεί να ανταγωνιστεί τα επίπεδα τιμών της Ινδίας.
Το Μπαγκλαντές, δειλά-δειλά αρχίζει και βγαίνει και πάλι στην αγορά, αλλά με επίπεδα τιμών που δεν επιτρέπουν να ανταγωνιστεί το Πακιστάν, τη στιγμή μάλιστα που λόγω των έντονων βροχοπτώσεων μετά από τις αργίες του Eid έχει αφήσει τα διαλυτήρια με μεγάλα αποθέματα σιδήρου τα οποία δεν έχουν δρομολογηθεί προς την ενδοχώρα.
Το Πακιστάν, συνεχίζει και παραμένει η επικρατέστερη αγορά ιδιαίτερα για δεξαμενόπλοια (Gas Free for Man Entry) αλλά τελευταία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για μικρότερα Bulkers και tween/general cargo. Ενδεχομένως τις επόμενες εβδομάδες το Πακιστάν να μειώσει την δραστηριότητα λόγω των αποθεμάτων που έχει χτίσει τους τελευταίους 2 μήνες.
Στην Κίνα, οι τιμές συνεχίζουν να βρίσκονται κάτω από τα $ 300 τον τόνο, καθώς συνεχίζει και ασχολείται αποκλειστικά με τις κρατικές εταιρείες έχοντας σαν αποτέλεσμα ακόμη και το Βιετνάμ, η Ινδονησία και οι Φιλιππίνες να προσφέρουν σε πιο ανταγωνιστικά επίπεδα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 328,884 DWT, εκ των οποίων περίπου το 72% (236,329 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (92,555 DWT)Containers και Ro-Ro.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 280 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Από τις 17 Ιουνίου 2025, όλα τα πλοία με μήκος μεγαλύτερο των 24 μ. που εισέρχονται στα ύδατα της Βραζιλίας θα πρέπει να καταφθάνουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ