
Six new orders for Becker Twisted Fins®, the celebration of the 750th Becker Mewis Duct® and the successful launch of the first LNG Hybrid Barge soon to be deployed at the Port of Hamburg – Becker Marine System is striking a positive balance at this year’s SMM.
It will be making quite an impression at the Hamburg exhibition grounds – a golden Becker Mewis Duct® with a large „750“ in the middle will be one of SMM 2014’s “head-turners”. “This is how we are celebrating the 750th unit of our top-selling product,” said Dirk Lehmann, Managing Director of Becker Marine Systems. More than 800 units of the highly efficient nozzle for reducing energy consumption have now been sold. According to Lehmann, “All of the nozzles delivered thus far have already been able to reduce CO2 emissions by approximately 900,000 tonnes.“ The million tonne CO2 mark is projected to be exceeded this year.
With the issues of efficiency and sustainability, Becker Marine Systems is in line with the trend at the leading trade fair for the maritime industry. “One focus is on favourably-priced and green systems that lead to lower operating costs and the reduced energy consumption,” said Henning
Kuhlmann, Managing Director of the global market leader for high-performance rudders. This is where Becker Marine Systems is well-positioned with its core products. This applies to both the rudders and the Becker Mewis Duct® und Becker Twisted Fin® energy-saving devices as well as the Cross Over Rudder, specifically designed for stern optimisation.
For it’s Twisted Flap Rudder TLFKSR Becker Marine Systems was recently awarded six new orders for 12,500 dwt multipurpose ships. Two orders are from Krey Schifffahrt and four additional orders from the Briese shipping company – both companies are headquartered in the East Frisian city of Leer.
Shortly before the start of the trade fair, on 5th September 2014 Becker Marine Systems was able to carry out launch of the LNG Hybrid Barge in Komárno, Slovakia. „After a 1,500 kilometre trip from it’s manufacturing site along the Danube, the LNG Hybrid Barge will be arriving at the Port of Hamburg and, following a naming ceremony, will be transferring environmentally-friendly energy to a cruise ship for the first time in October,“ said Kuhlmann. The barge will be employing the lowemission fuel liquefied natural gas (LNG).
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Θετική εισήγηση προς τους μετόχους προτίθεται να απευθύνει το ΔΣ της SolGold σχετικά με τη βελτιωμένη προσφορά εξαγοράς από τον βασικό της μέτοχο, την…

Σε επίπεδα-ρεκόρ θα ανέλθει το 2025/26 η παγκόσμια παραγωγή σιτηρών, με το International Grains Council (IGC) να εκτιμά ότι θα καταγραφεί αύξηση 5% σε…

Παρά την αύξηση της παραγωγής από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), η Ελλάδα παραμένει σταθερά ανάμεσα στις ακριβότερες χώρες της Ευρώπης στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής…

Η πλήρως ηλεκτρική πρόωση πλοίων μικρών και μεσαίων αποστάσεων αποτελεί μία από τις πιο ώριμες και άμεσα εφαρμόσιμες τεχνολογίες αποανθρακοποίησης στη ναυτιλία. Έτσι, η Νότια Κορέα…

Η ανάπτυξη νέας γενιάς ναυτιλιακών και ενεργειακών κινητήρων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αξιόπιστη προμήθεια μεγάλων χυτών εξαρτημάτων. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα αποτελούν τον…

Το METAVASEA αποτελεί ένα φιλόδοξο πενταετές πρόγραμμα που εμπλέκει περισσότερους από 100 ναυτιλιακούς οργανισμούς από την Ανατολική Μεσόγειο. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία, η οποία…

Η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές (nternational Transport Workers’ Federation ‒ ITF) καταδίκασε την τελευταία επίθεση σε πλοία που δραστηριοποιούνται στη Μαύρη Θάλασσα, προειδοποιώντας…

Σημαντική άνοδο καταγράφουν φέτος οι θαλάσσιες μεταφορές τσιμέντου και πλίνθων, ενισχύοντας έτσι τη ζήτηση για μικρότερα bulk carriers, όπως Supramaxes και Handysizes, τα οποία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ