
Environmentally-friendly innovations are the future of shipping: Becker Marine Systems’ new LNG Hybrid Barge acts like a floating power plant, supplying low-emission energy to cruise ships.
The LNG Hybrid Barge is being eagerly awaited at the Port of Hamburg. On 5th September 2014, the technical launching was celebrated in Komárno, Slovakia. “This is an important day for the shipping industry, because the LNG Hybrid Barge is a big step forward for supplying cruise ships with environmentally-friendly energy,” said Dirk Lehman, Managing Director of Becker Marine Systems.
Starting off from her place of construction, on 12th September 2014 the LNG Hybrid Barge with a length of 76.7 m, a breadth of 11.4 m and draught of approx. 1.7 m will be making the 1,500 km journey up the Danube, Main and Rhine rivers north towards Hamburg. Once there, technical testing and commissioning will be taking place at a shipyard. Following a naming ceremony in mid-October, the LNG Hybrid Barge will for the first time be delivering energy to a cruise ship as part of a joint project with AIDA Cruises.
Thanks to Becker Marine Systems, Hamburg will thus be the first port in Europe to be providing an external, environmentally-friendly and low-emission power supply to cruise ships. Liquefied natural gas (LNG) is a fuel that will enable the heavy fuel oil-powered generators on ships to be switched off during layovers at port. This will prevent the release of toxic emissions. Delivered only two years after the start of the project, the LNG Hybrid Barge is equipped with five generators with an overall output of 7.5 MW (50/60 Hz). These generators will be the first marine classified
LNG Caterpillar engines to be delivered to customers.
On land, an info bus from Hybrid Port Energy GmbH (the operator of the LNG Hybrid Barge and a subsidiary of Becker Marine Systems) will be accompanying the convoy being towed to Hamburg.
The envise advertising agency will be acting as the press representative, providing for further information and arranging on-site visits to the tow convoy (+49-40-300 92 88-0, barge@envise.de).
Starting on 12th September, the barge’s current position on her journey can be viewed online at www.LNG-Hybrid.com.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ