
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η ιδιαίτερα έντονη μεταβλητότητα ήταν το κύριο χαρακτηριστικό στον τομέα των διαλύσεων όλο αυτό το διάστημα με τους Cash Buyers να προσπαθούν να προβλέψουν προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί η αγορά καθώς οι νομισματικές ισοτιμίες και οι τιμές του σιδήρου έχουν παρουσιάσει έντονες διακυμάνσεις, ιδιαίτερα στην Ινδία, ενώ εικάζεται ότι και το Πακιστάν θα έρθει αντιμέτωπο με υποτίμηση του νομίσματος λίαν συντόμως.
Στην Ινδία, η αποδυνάμωση της ρουπίας όλο αυτό το διάστημα σε επίπεδα πάνω από τις 61 ρουπίες προς το δολάριο σε συνδυασμό με την πτώση των τιμών του σιδήρου κατά $ 25 το τόνο είχε σαν αποτέλεσμα την παύση των προσφορών από τους Cash Buyers, λόγω της ρουπίας, αλλά και τη μείωση της αγοραστικής διάθεσης από τους End Buyers, λόγω των χαμηλών τιμών του σιδήρου.
Την προηγούμενη εβδομάδα όμως, το κλίμα αντιστράφηκε με την ρουπία και τις τιμές του σιδήρου να ανακτούν όλο το χαμένο έδαφος του προηγούμενου διαστήματος και αν υπάρξει σταθεροποίηση σε αυτά τα επίπεδα, σίγουρα θα δούμε την Ινδία να έχει και πάλι τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το Μπαγκλαντές, ακόμη δεν έχει δείξει ιδιαίτερη δυναμική, παρά το γεγονός ότι οι τιμές του σιδήρου έχουν αυξητικές τάσεις. Λόγω του μεγάλου διαστήματος αποχής του από την αγορά, εκτιμάται ότι η μόνη επιλογή του Μπαγκλαντές είναι να επιστρέψει δυναμικά στην αγορά και ήδη έχουν αρχίσει και φαίνονται τέτοιου είδους σημάδια, με τις προσφερόμενες τιμές να είναι βελτιωμένες και αναμένοντας το ξύπνημα της αγοραστικής διάθεσης από τους End Buyers.
Το Πακιστάν, εκμεταλλευόμενο την αποχή των ανωτέρω 2 ανταγωνιστών του, ήταν αυτό που κυριάρχησε στην αγορά όλη αυτή την περίοδο προσφέροντας τα υψηλότερα επίπεδα τιμών και κατατάσσοντας το στην πρώτη θέση από πλευράς αγορών. Όπως όλα δείχνουν, ύστερα από ένα διάστημα κυριαρχίας 2 μηνών περίπου, η διόρθωση είναι αναμενόμενη καθώς η ρουπία έχει αρχίσει και αποδυναμώνεται από την προηγούμενη εβδομάδα αλλά και η πολιτική αστάθεια που επικρατεί κάνει τους αγοραστές να είναι πιο επιφυλακτικοί.
Στη Κίνα, ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει τίποτα όλο αυτό το διάστημα, καθώς τα διαλυτήρια της συνεχίζουν και είναι απασχολημένα με τα πλοία της Cosco και της China Shipping και δεν αναμένεται να υπάρξει αλλαγή της εικόνας το επόμενο διάστημα.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 604,509 DWT, εκ των οποίων περίπου το 92% (555,936 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 8% (48,573 DWT) δεξαμενόπλοια, και καθόλου Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 455 – $ 485 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 460 – $ 490 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 450 – $ 480 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 290 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ