
Έντονα αυξητικά κινήθηκαν τα οικονομικά μεγέθη του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στο πρώτο εξάμηνο του 2014, ως αποτέλεσμα αφενός της αύξησης της διακίνησης και αφετέρου της μείωσης των εξόδων.
Ειδικότερα την περίοδο Ιανουάριος – Ιούνιος 2014 η οικονομική εικόνα της ΟΛΘ ΑΕ είναι η ακόλουθη:
Το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 7,62% από το εξάμηνο του 2013, κυρίως από τη μείωση των αμοιβών του προσωπικού κατά 10,60%, λόγω αποχώρησης εργαζομένων για συνταξιοδότηση.
Στο διάστημα Ιανουάριος – Ιούνιος 2014 διακινήθηκαν 161.640 κοντέινερς (σε TEUs), μέγεθος αυξημένο κατά 12,63%, συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2013. Η αντίστοιχη αύξηση στο γενικό φορτίο είναι 11,93% και στο ξηρό χύμα φορτίο 0,34%.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ Στέλιος Αγγελούδης σημείωσε: «Όπως αποδεικνύουν οι αριθμοί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διατηρεί τη δυναμική του, παρά το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία βρίσκεται επί έξι χρόνια σε συνθήκες ύφεσης. Το στρατηγικό γεωγραφικό σημείο της Θεσσαλονίκης σε συνδυασμό με την ποιότητα των παρεχόμενων λιμενικών υπηρεσιών δημιουργούν συγκριτικό πλεονέκτημα, το οποίο αξιοποιούμε. Η συνέχεια για την ΟΛΘ ΑΕ προβλέπεται συναρπαστική, υπό την προϋπόθεση ότι θα κινηθούμε με ταχύτητα για τη συμπλήρωση και την αναβάθμιση των «βαριών υποδομών» του λιμένος και ιδιαίτερα της επέκτασης της 6ης προβλήτας, που έχει καθυστερήσει και, πλέον, επείγει. Ο λιμενικός ανταγωνισμός έναντι της Θεσσαλονίκης είναι μεγάλος και η πίεση που ασκείται πολύπλευρη. Δεν δικαιολογείται κανένας εφησυχασμός. Η διοίκηση συνεχίζει με τη συμπαράσταση των εργαζομένων της εταιρίας, αλλά και των χρηστών του λιμανιού, οι οποίοι αξιολογούν και στηρίζουν τις προσπάθειες μας».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ