
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 11 Ιουλίου, 2014, ο BDΙ έκλεισε στις 814 μονάδες ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,465 μονάδες με $ 11,149 την
ημέρα, BPI στις 679 μονάδες στα $ 5,432 την ημέρα, BSI στις 679 μονάδες στα $ 7,099 την ημέρα και BHSI στις 390 μονάδες, στα $ 5,837 την ημέρα.
Σαν ελεύθερη πτώση μπορεί να χαρακτηριστεί η πορεία του δείκτη καθώς δείχνει να μην μπορεί να παρουσιάσει σημάδια αντίστασης και αν η τάση αυτή κρατήσει για λίγες ημέρες ακόμη δεν θα μας κάνει εντύπωση αν ο BDI φτάσει στα χαμηλά επίπεδα του 2009 δηλαδή τις 773 μονάδες.
Να επισημάνουμε βέβαια πως την ίδια χρονιά και συγκεκριμένα στις 19 Νοεμβρίου, ο BDI έφτασε στο υψηλότερο σημείο του έτους στις 4,661 μονάδες για να κλείσει το έτος στις 3,023 μονάδες.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, σε καμία περίπτωση δεν εννοούμε η υπονοούμε ότι ο δείκτης θα φτάσει στα προαναφερόμενα νούμερα το επόμενο διάστημα, αλλά παρά την μεταβλητότητα που υπάρχει στην Παγκόσμια οικονομία, τα θεμελιώδη μεγέθη συνεχίζουν και συνηγορούν σε βελτίωση της αγοράς το τελευταίο τετράμηνο του έτους.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η έλλειψη δραστηριότητας στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα από τη Βραζιλία είναι ένας από τους λόγους που τα έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των μεγαλύτερων έχουν κρατηθεί σε χαμηλά επίπεδα ενώ την ίδια στιγμή αναφέρεται πως αρκετά Capes στον Ειρηνικό προσπαθούν να βρουν φορτία, γεγονός που επιδεινώνει περαιτέρω την εικόνα και πορεία της αγοράς.
Αρκετοί brokers επισημαίνουν πως το 1ο εξάμηνο του 2014 και ιδιαίτερα το πρώτο τρίμηνο ήταν ιδιαίτερα χαμηλό, λόγω και των έντονων βροχοπτώσεων στη Βραζιλία και προσδοκούν βελτίωση της αγοράς οδεύοντας προς το 2ο εξάμηνο.
Χαρακτηριστικά αναφέρουν πως αναμένουν την αγορά να παρουσιάσει την ίδια τάση με πέρυσι, όπου από τον Αύγουστο άρχισε να παρουσιάζει κάποια θετικά σημάδια και το τελευταίο 3μηνο κινήθηκε ανοδικά ενώ τονίζουν η επικείμενη βελτίωση των ναύλων στον Ατλαντικό θα συμπαρασύρει και τους ναύλους στον Ειρηνικό.
Σχετικά με την Ινδονησία, η απαγόρευση των εξαγωγών σε minerals από τις αρχές του έτους με στόχο την ανάπτυξη της βιομηχανίας επεξεργασίας των minerals εντός της χώρας, είχε αρνητικό αντίκτυπο στα ημερήσια έσοδα των πλοίων και ιδιαίτερα των Handymax και των Supramax.
Σύμφωνα με τον Managing Director της Golden Ocean, Herman Billung, η απαγόρευση αυτή των εξαγωγών είναι σε αρκετά μεγάλο βαθμό η αιτία για την πτώση των ναύλων το πρώτο εξάμηνο.
Χαρακτηριστικά αναφέρει πως με την εφαρμογή της απαγόρευσης, αρκετά πλοία κατευθύνθηκαν από τον Ειρηνικό προς τον Ατλαντικό όπου οι προσδοκίες για το εμπόριο των Grains ήταν υψηλές, αλλά οι άσχημες καιρικές συνθήκες στη Νότιο Αμερική σε συνδυασμό με την υπέρ-προσφορά πλοίων στην περιοχή οδήγησε τα έσοδα των πλοίων ακόμη πιο χαμηλά.
Αν και βραχυπρόθεσμα το αποτέλεσμα της απαγόρευσης είχε αρνητικά αποτελέσματα, καθώς τράβηξε αρκετά φορτία από την αγορά, εκτιμάται ότι τελικά το αποτέλεσμα θα είναι θετικό, καθώς όταν τα αποθέματα της Κίνας που είναι από τους μεγαλύτερους εισαγωγείς αρχίζουν να μειώνονται, θα αναγκαστεί να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις, έχοντας σαν αποτέλεσμα την αύξηση των tonne-miles καθώς οι εναλλακτικές αυτές θα προέρθουν από την Αυστραλία την Ινδία και την Αφρική.
Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο, πως κατά τη διάρκεια της περιόδου που οι εξαγωγές από την Ινδονησία έφταναν στο ζενίθ, χρειαζόντουσαν περίπου 20 Handymax/Supramax μηνιαίως για να ικανοποιήσουν τις μεταφορικές ανάγκες.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε.
Στα πλοία ξηρού φορτίου δεν έγινε καμία πράξη.
Στον τομέα των tankers γίνανε οι ακόλουθες πράξεις:.
✏ Στα Products, το ‘LIWA’ 74.998 DWT (2008 – Minami Nippon) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 18,5 εκ.
✏ Στα MRs, το ‘HELLAS PROGRESS’ 46.168 DWT (1999 – Hyundai H.I) πουλήθηκε περίπου στα $ 10,5 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ